Πως να πορευτώ;

Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό dtrip » Τετ Αύγ 28, 2013 10:13 pm

Γεια σας παιδιά,

είμαι 40 ετών και σκέφτομαι να ασχοληθώ με το παραμοτέρ,
κατ' αρχήν να σας πω ότι είμαι πανάσχετος και ότι δε θέλω απλά να κάνω κύκλους γύρω από το ίδιο σημείο, αλλά θα ήθελα να πηγαίνω από το ένα σημείο στο άλλο, πχ να ανεβώ και μετά να κατεβώ από τον Ταύγετο, τον Όλυμπο κλπ, να περάσω από τη Σαντορίνη στην Ανάφη, κλπ.

Τώρα καταλαβαίνω ότι αυτά είναι λίγο έως πολύ επικίνδυνα, και θα ήθελα τη γνώμη σας: ΠΟΣΟ επικίνδυνα είναι;

Πχ μπορώ από Καρδαμύλη να ανεβώ στην κορυφή του Ταύγετου; (καλοκαίρι με λιακάδα). Τα καύσιμα φτάνουν; Πόσο γρήγορα πάει αυτό και πόση ώρα με ένα γέμισμα; Θα φτάσω ή θα με πάρει ο αέρας;

Ή να πάω Σαντορίνη - Ανάφη, ας πούμε; Κι άμα πέσω στη θάλασσα τι γίνεται; Πες ότι έχω κάποιον με φουσκωτό να παρακολουθεί, και πάλι όμως, άμα πέσω στη θάλασσα θα με προλάβει;

Γενικώς ελπίζω να καταλαβαίνετε που το πάω, πιστεύω ότι το κάνεις που το κάνεις, να το γουστάρεις κι όλας. Όμως πάντα με ασφάλεια. Γι' αυτό ρωτάω, γίνονται τα παραπάνω με ασφάλεια, ή να το ξεχάσω;

Α επίσης θα πηγαίνω μόνος μου, τουλάχιστον στην αρχή.

Ε λοιπον ευχαριστώ που με ανεχτήκατε! :)

Δημήτρης
dtrip
Friend
 
Δημοσ.: 5
Εγγραφή: Τετ Αύγ 28, 2013 9:48 pm

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό BARBATUS » Τετ Αύγ 28, 2013 11:28 pm

Καλησπέρα Δημήτρη.

Το να κάνεις μεγάλα ταξίδια ή να διανύεις μεγάλες αποστάσεις πάνω απ τη θάλασσα είναι εφικτό αλλά δεν προτείνετε απαιτεί πείρα και γνώσεις κυρίως μετεωρολογίας και εγγυμονεί κινδύνους σε πιθανή βλάβη.

Το να κάνεις αναγκαστική προσθαλάσσωση δεν είναι και ότι καλύτερο απαιτεί ιδική τεχνική κι ακόμα και να μην πάθεις τίποτα ο εξοπλισμός σου θα υποστεί σοβαρές ζημιές.

Στην αρχή θα πετάς υποχρεωτικά υπό την επίβλεψη του εκπαιδευτή σου, στην πορεία το να πετάς μόνος σου είναι εφικτό αλλά καλό θα είναι να έχεις παρέα και να ενημερώνεις γνωστούς σου για την περιοχή και την διάρκεια της πτήσης.

Εννοείτε ότι στην αρχή θα κάνεις κύκλους στην ίδια περιοχή ώσπου να εξοικειωθείς με το ύψος απογειώσεις προσγειώσεις κλπ, πως θα τρέξεις αν δεν ξέρεις πρώτα να περπατάς;;

Αυτό που πρέπει να σε απασχολεί τώρα είναι η επιλογή εκπαιδευτή και εξοπλισμού κι όλα τ άλλα θα έρθουν με τον καιρό.

Γενικά είναι μια ασφαλείς δραστηριότητα κι εφοσον εχεις σωστή εκπαίδευση σωστό και σε καλή κατάσταση εξοπλισμό και σεβασμό στις καιρικές συνθήκες δεν διατρέχεις κανένα κίνδυνο.

Ελπίζω να βοήθησα, καλωσόρισες στο φόρουμ και καλές πτήσεις να χεις.
Καλιά να φοβάσαι μη σκοτωθείς...
παρά να φοβάσαι να ζήσεις!!
BARBATUS
Friend
 
Δημοσ.: 411
Εγγραφή: Τετ Ιαν 04, 2012 1:23 pm
Τοποθεσία: Κρήτη

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό petros vlahos » Πέμ Αύγ 29, 2013 8:05 am

Ναι μπορείς θεσσαλονίκη-Αθήνα το εχω κάνει καμπόσες φορές
στον Ολυμπο το σκέφτομαι απο κρήτη να παω, τώρα για καύσιμα
εν πτήση ανεφοδιασμό κλπ!! δεν κόβεις τις ΜΑ.......ΕΣ λεω εγω.
και να πας καπου αλλου να τα γραψεις αυτα.ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΕ....
η απογειωση ειναι προαιρετικη!
η προσγειωση ειναι παντα υποχρεωτικη!
Άβαταρ μέλους
petros vlahos
Friend
 
Δημοσ.: 477
Εγγραφή: Τρί Φεβ 08, 2011 7:25 am
Τοποθεσία: Malia Crete

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό jollyroger » Πέμ Αύγ 29, 2013 11:30 am

welcome δημητρη! :)

συμφωνω με τον κωστή (barbatus)...

υγ.
το "καλοκαιρι με λιακαδα να ανεβω το βουνο"... αποτελεί επιλογη καιρικών συνθηκών απο αυτες που θα αποφεύγαμε, λόγο επικινδυνότητας...
χαχαχ γενικα οπως σε διαβασα, δεν ειμαι σιγουρος αν μας κανεις πλακα :p ...
Άβαταρ μέλους
jollyroger
Friend
 
Δημοσ.: 318
Εγγραφή: Τετ Ιούλ 28, 2010 6:43 pm

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό dtrip » Πέμ Αύγ 29, 2013 2:55 pm

"Αθήνα - Θεσσαλονίκη" ??? Τι γίδι είσαι συ μωρέ, είσαι και Κρητικός πανάθεμά σε χαχα!

Εντελώς πληροφοριακά, οι αποστάσεις που περιέγραψα δεν είναι μεγάλες, πχ η Καρδαμύλη είναι στους πρόποδες του Ταύγετου και Σαντορίνη - Ανάφη είναι 15 μίλια. Αν υποθέσουμε ότι πάει με 35 km/h (λέμε τώρα), οι διαδρομές αυτές είναι 1-2 ώρες το πολύ.
dtrip
Friend
 
Δημοσ.: 5
Εγγραφή: Τετ Αύγ 28, 2013 9:48 pm

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό BARBATUS » Πέμ Αύγ 29, 2013 3:33 pm

dtrip έγραψε:"Αθήνα - Θεσσαλονίκη" ??? Τι γίδι είσαι συ μωρέ, είσαι και Κρητικός πανάθεμά σε χαχα!


Οχι και Κρητικός ο Βλάχος.......μη τα ισοπεδώνουμε όλα εδώ μέσα!! :lol:
Καλιά να φοβάσαι μη σκοτωθείς...
παρά να φοβάσαι να ζήσεις!!
BARBATUS
Friend
 
Δημοσ.: 411
Εγγραφή: Τετ Ιαν 04, 2012 1:23 pm
Τοποθεσία: Κρήτη

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό dtrip » Πέμ Αύγ 29, 2013 3:49 pm

BARBATUS έγραψε:Εννοείτε ότι στην αρχή θα κάνεις κύκλους στην ίδια περιοχή ώσπου να εξοικειωθείς με το ύψος απογειώσεις προσγειώσεις κλπ, πως θα τρέξεις αν δεν ξέρεις πρώτα να περπατάς;;

Αυτό που πρέπει να σε απασχολεί τώρα είναι η επιλογή εκπαιδευτή και εξοπλισμού κι όλα τ άλλα θα έρθουν με τον καιρό.


Σίγουρα έτσι είναι! Συμφωνώ απόλυτα.

Απλά κοίτα, σόρρυ αν το "ξεφτίλισα" το πράγμα, όμως ενστικτωδώς κοιτάω παραπέρα. Δηλαδή θεωρώ δεδομένο ότι θα κάνω μαθήματα και μετά θα πάω με τον εκπαιδευτή 1-2 μέρες και θα κάνω απογείωση-προσγείωση. Όλη μέρα. Πακετάρισμα τον αετό, ξεπακετάρισμα. Τύλιγμα τις αρτάνες, ξετύλιγμα. Απογείωση, προσγείωση. Ξανά, και ξανά. Έτσι ώστε τελικά να τον ξεπακετάρω και να φεύγω με κλειστά μάτια (αυτό δε σημαίνει βιαστικά, αυτό σημαίνει με αυτόματες κινήσεις που είναι πιο ξεκούραστες και μειώνουν την πιθανότητα λάθους). Εμένα έτσι μ' αρέσει να δουλεύω και είναι αποτελεσματικός τρόπος.

Λοιπόν φτάνοντας σε ένα τέτοιο επίπεδο, όπου έχεις τον αετό στο πορτμπαγκάζ και μπορείς να φύγεις από οπουδήποτε (αρκεί να μη φυσάει κλπ) έρχεται το επομένο στάδιο που είναι "και τώρα τι κάνουμε;" Ε τι κάνουμε, cross-country κάνουμε ! :)

Τελικά δηλαδή δε νομίζω ότι το ερώτημά μου ήταν και τόσο κουφό ώστε να νομίζετε ότι σας κάνω πλάκα. Απλά θεώρησα δεδομένο ότι αν ασχοληθώ σοβαρά θα ξεπεράσω το επίπεδο του αρχαρίου. Αν δεν το ξεπεράσω τότε εννοείται δε συζητάμε, δε θα σκοτωθούμε κι όλας.

Λοιπόν ευχαριστώ,

Μαθήματα τώρα πια το καλοκαίρι θα μπορέσω να κάνω. Δυστυχώς τώρα δεν υπάρχει η δυνατότητα γιατί είμαι στη Σαντορίνη και δεν μπορώ να φύγω ούτε για ΣΚ (δεν έχει αερολέσχη εδώ).

Αν είναι κανείς αερολέσχη Καλαμάτας για Ιούλιο 2014, με ενδιαφέρει πολύ. Αλλά είναι νωρίς ακόμη οπότε δεν έχει νόημα να το συζητάμε από τώρα. Φέτος είχαμε βαφτίσια κλπ και δεν έκτασε, δεν υπήρξε σχεδον καθόλου ελεύθερος χρόνος.

Εντάξει λοιπόν ευχαριστώ και πάλι όλους τους φίλους (και τον Κρητικο, άντε μωρέ να ψούμε μια ρατσή!)
dtrip
Friend
 
Δημοσ.: 5
Εγγραφή: Τετ Αύγ 28, 2013 9:48 pm

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό dtrip » Πέμ Αύγ 29, 2013 4:27 pm

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:

Πες ότι θέλω να πάω Σαντορίνη - Ίο, που είναι 22 χιλιόμετρα χοντρικά.

Προφανώς δε θα κάνω αυτή τη διαδρομή σε υψόμετρο δέκα μέτρων!

Ανεβαίνω πρώτα σε κάποιο αρκετά μεγάλο υψόμετρο και μετά ξεκινάω, ώστε σε περίπτωση βλάβης να μπορώ να γυρίσω πίσω (ή να συνεχίσω αν έχω περάσει τη μέση), χωρίς κινητήρα.

Αυτό είναι γενικά γνωστή τακτική cross-country και την κάνουν κι άλλα αεροσκάφη (πχ υπερελαφρα κλπ), όχι μόνο τα παραμοτέρ.


Νομίζω ότι αποστάσεις 20-30 χιλιομέτρων μπορεί να γινουν με αρκετή ασφάλεια, με αυτόν τον τρόπο. Τι λέτε;
dtrip
Friend
 
Δημοσ.: 5
Εγγραφή: Τετ Αύγ 28, 2013 9:48 pm

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό canela » Πέμ Αύγ 29, 2013 6:21 pm

ΠΟΡΕΥΘΕΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΥΣΑΤΕ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΘΝΗ.
Άβαταρ μέλους
canela
Friend
 
Δημοσ.: 17
Εγγραφή: Τρί Ιαν 25, 2011 7:01 am
Τοποθεσία: athens

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό panos hatzikallinikidhs » Πέμ Αύγ 29, 2013 7:09 pm

100_7626.JPG
Αν Θελεις να ταξιδευεις πανε σε κατι σε ελικοπτεροειδες αφου εισαι σε νησι και θα νιωθεις ασφαλεια και θα μαστε ολοι εμεις ησηχοι,ΤΩΡΑ τα πραγματα εχουν ως εξεις..αποστασεις... μονο να μαθεις να πετας καλα τραικ με μεγαλυτερο ντεποζιτο και επιπλεον βαρος σε εξοπλισμο και σε ασφαλεια εφοσον το μετεο το επιτρεπει θα πας παντου,ΑΛΛΑ εδω στο Ελλαδα για την ωρα ημαστε πισω σε αυτο τον τομεα,θα χαρω να μαθω οτι εγινες στο μελον κι εσυ ενας απο εμας :oops:και μονο παραμοτερ στο νησι σου να κανεις ειναι PARAMAGIA
Άβαταρ μέλους
panos hatzikallinikidhs
Friend
 
Δημοσ.: 1044
Εγγραφή: Τετ Σεπ 23, 2009 7:55 am
Τοποθεσία: THESSALONIKI

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό aris » Πέμ Αύγ 29, 2013 8:15 pm

Για συνέλθετε . Δεν είναι τρόπος αυτός.
dtrip μην παρεξηγείς αυτό συμβαίνει επειδή κάποια μέλη που ως συνήθως δεν πετάνε, με αλλά ονόματα κάνουν φάρσες στο φόρουμ.
Ισχύει ότι σου είπε ο BARBATUS.
Τωρα πάλι η canela ποιά ειναι? :roll:
Μην αμελείτε να παίρνετε την πτήση σας.
http://www.youtube.com/profile?user=ariskol
www.ppg.gr
Άβαταρ μέλους
aris
Friend
 
Δημοσ.: 645
Εγγραφή: Τρί Οκτ 24, 2006 9:55 pm
Τοποθεσία: Λουτράκι

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό panos hatzikallinikidhs » Πέμ Αύγ 29, 2013 8:34 pm

"" μην παρεξηγείς αυτό συμβαίνει επειδή κάποια μέλη που ως συνήθως δεν πετάνε,"" ΣΤΟ ΘΕΜΑ εγραψε ο Κωστας ο Πετρος Ο Roger η Κανελα? κι εγω, ποιοι δεν πετανε? ενα Θερμαικο περασα και το κανατε θεμα,Σαντορινη - Ιος δεν ειναι ΘΕΜΑ? Ειναι γιατι ο ανθρωπος θελη να μαθη αλλα που να ..ρωτηση στα φορουμ? που ολοι εκ του ασφαλους κι καποιοι εκ του πονηρου κινουνται?περιμενω να δω ποτε θα νομιμοποιησετε [κανονες κλπ]το παραμοτερ γιατι αν ασχοληθω και στο παραπεντε οταν ξεκινησε ειχε πολλους ασχετους πτηχιουχους :oops: ...ακομα λιγο και βγαινη κι ο Αυγουστος
Άβαταρ μέλους
panos hatzikallinikidhs
Friend
 
Δημοσ.: 1044
Εγγραφή: Τετ Σεπ 23, 2009 7:55 am
Τοποθεσία: THESSALONIKI

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό dtrip » Πέμ Αύγ 29, 2013 9:14 pm

PANOS HATZIKALLINIKIDHS έγραψε:
100_7626.JPG
Αν Θελεις να ταξιδευεις πανε σε κατι σε ελικοπτεροειδες αφου εισαι σε νησι και θα νιωθεις ασφαλεια και θα μαστε ολοι εμεις ησηχοi
......

και μονο παραμοτερ στο νησι σου να κανεις ειναι PARAMAGIA



Μαγκιά εννοείς λόγω ανέμου; Σίγουρα, φυσάει πολύ, ομως δεν κάνει ξαφνικές καταιγίδε Εϊναι προβλέψιμο δηλαδή. Απλά τελικά αποφασίζει ο καιρός πότε θα πετάξεις και όχι εσύ. Πιο πολύ τα καλώδια ΔΕΗ φοβάμαι που είναι παντού όπου και να κοιτάξεις. Σαντορίνη, μικρό νησί χτισμένο σχεδόν παντού.

Έχουν κάτι τύποι εδώ παραμοτέρ, νομζω είναι 3. Θα τους κολλήσω να δω τι γίνεται. Νομίζω είναι και μέλη του φόρουμ αλλά δε θυμάμαι αν είναι στο δικό σας ή άλλο.
dtrip
Friend
 
Δημοσ.: 5
Εγγραφή: Τετ Αύγ 28, 2013 9:48 pm

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό panos hatzikallinikidhs » Πέμ Αύγ 29, 2013 9:36 pm

Δημητρη λογω του νησιου[/ανεμοι],μικρο αλλα εχει ωραιες εικονες,το PARΑMAGIA=ΠΑΡΑΜΑΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ μικρο μπλοκ μου= http://panoshatzik.blogspot.gr/, αν εχεις καποιους εκει πιλοτους βρες τους για πληροφοριες, αυτο το μικρο αεροπλανο χωραει παντου και παει παντου, και θα σου χαριση στιγμες που ουτε τις φανταστικες,υπομονη και επιμονη ενας Σαλονικιος
Άβαταρ μέλους
panos hatzikallinikidhs
Friend
 
Δημοσ.: 1044
Εγγραφή: Τετ Σεπ 23, 2009 7:55 am
Τοποθεσία: THESSALONIKI

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό aris » Πέμ Αύγ 29, 2013 9:59 pm

PANOS HATZIKALLINIKIDHS έγραψε:"" μην παρεξηγείς αυτό συμβαίνει επειδή κάποια μέλη που ως συνήθως δεν πετάνε,"" ΣΤΟ ΘΕΜΑ εγραψε ο Κωστας ο Πετρος Ο Roger η Κανελα? κι εγω, ποιοι δεν πετανε? ενα Θερμαικο περασα και το κανατε θεμα,Σαντορινη - Ιος δεν ειναι ΘΕΜΑ? Ειναι γιατι ο ανθρωπος θελη να μαθη αλλα που να ..ρωτηση στα φορουμ? που ολοι εκ του ασφαλους κι καποιοι εκ του πονηρου κινουνται?περιμενω να δω ποτε θα νομιμοποιησετε [κανονες κλπ]το παραμοτερ γιατι αν ασχοληθω και στο παραπεντε οταν ξεκινησε ειχε πολλους ασχετους πτηχιουχους :oops: ...ακομα λιγο και βγαινη κι ο Αυγουστος


Δεν εννοώ εσένα ρε Πάνο, Ούτε τον Πέτρο ούτε τους γνωστούς στο φόρουμ και δεν αναφέρομαι μόνο στο θέμα.
dtrip μην παρεξηγείς αυτό συμβαίνει επειδή κάποια μέλη που ως συνήθως δεν πετάνε, με αλλά ονόματα κάνουν φάρσες στο φόρουμ


θέλω να πω ότι αντιδράσατε έτσι γιατί κάποιοι γράφονται μέλη και με αλλά ονόματα κάνουν φάρσες στα φόρουμ. πχ ποιά ειναι η canela η Vivian ο paramotorman που εκανε τοσο ντόρο στο αλλο φορουμ κλπ

Όπως και να χει δεν είναι σωστό να φοβάται κάποιος να θέσει τις απορίες του στο φόρουμ όποιες και αν ειναι αυτές. Γι αυτό δεν πρέπει να απαντάμε απότομα μέχρι να επιβεβαιωθεί αν είναι νέος η κάνει φάρσα.

Όλα αυτά που αναρωτιέται ο dtrip έχουν βάση και είναι εφικτά με την κατάλληλη εμπειρία και υποστήριξη.
Μην αμελείτε να παίρνετε την πτήση σας.
http://www.youtube.com/profile?user=ariskol
www.ppg.gr
Άβαταρ μέλους
aris
Friend
 
Δημοσ.: 645
Εγγραφή: Τρί Οκτ 24, 2006 9:55 pm
Τοποθεσία: Λουτράκι

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό aris » Πέμ Αύγ 29, 2013 10:34 pm

PANOS HATZIKALLINIKIDHS έγραψε:περιμενω να δω ποτε θα νομιμοποιησετε [κανονες κλπ]το παραμοτερ


Αυτό έχει τελειώσει από το 2011 αν δεν το πήρες χαμπάρι.
Από το 2011 για τις πτήσεις που απαγορεύονται από τον κανονισμό τον λόγο έχει η ΥΠΑ.
Προς το παρόν κάνουν τα στραβά μάτια για τα διπλώματα και πολλά άλλα. Καλό είναι λοιπόν να μην δίνουμε δικαιώματα να ασχοληθούν μαζί μας.


ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΜΟΤΕΡ – ΠΑΡΑΤΡΑΙΚ
(ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟΥ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ)







Έκδοση 1η

ΑΘΗΝΑ Οκτώβριος 2011





















Άρθρο 1 - Οργανωτική δομή
Ο κανονισμός αυτός είναι υποχρεωτικός για όλους τους ενασχολούμενους με το
αεράθλημα των μηχανοκίνητων αλεξιπτώτων, Παραμοτέρ (Power Glider– PPG PARATRIKE) κάτω των 70 κιλών.


1.1 Όλοι οι ασχολούμενοι με το αεράθλημα του Παραμοτέρ υποχρεούνται
να είναι μέλη ή αθλητές αεραθλητικών σωματείων που υπάγονται στην δύναμη των ενεργών
σωματείων της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας (ΕΛ.Α.Ο). Τα αεραθλητικά
σωματεία αποτελούν το θεμέλιο για την εκπαίδευση, βελτίωση, ενημέρωση των πιλότων,
προωθούν την ανάπτυξη και διάδοση του αεραθλήματος στο χώρο τους, βελτιώνουν
τις αθλητικές εγκαταστάσεις που είναι αναγκαίες για την εκτέλεση πτήσεων.


1.2 Η ΕΛ.Α.Ο αποτελεί την Ανώτατη Αεραθλητική Αρχή και στον τομέα του Παραμοτέρ η Επιτροπή Υπερελαφρών (Ε.Υ.) συντονίζει σε πανελλαδικό επίπεδο τις δραστηριότητες του αεραθλήματος στη βάση του παρόντος κανονισμού ή λοιπών ειδικών κανονισμών και διατάξεων.



Άρθρο 2. Άδειες - Γενικά
Οι Κατηγορίες Αδειών Χειριστών Παραμοτέρ είναι οι ακόλουθες :

1. Εκπαιδευόμενος Πιλότος Λέσχης ΠΛ
2. Πιλότος Π.
3. Προχωρημένος πιλότος Π.Π.
4. Χειριστής Διθέσιου.
2.1 Καταλληλότητα
Δεν επιτρέπεται η πτήση Παραμοτέρ από άτομο εκτός και αν αυτό κατέχει τρέχουσα Άδεια απόδειξης εμπειρίας πιλότου της ΕΛ.Α.Ο ή βρίσκεται υπό εκπαίδευση σε εγκεκριμένη σχολή κάτοχο αδείας.
2.2 Απονομή Αδειών
Οι άδειες για τους επιτυχείς αιτούντες απονέμονται από τον Υπεύθυνο Αδειών και Ασφαλείας κάθε σωματείου, ή Εκπαιδευτή της Επιτροπή Υπερελαφρών (Ε.Υ.) της ΕΛ.Α.Ο, ανάλογα, εκ μέρους της ΕΛ.Α.Ο.
2.3 Αιτήσεις
Οι αιτήσεις για άδεια υποβάλλονται σε τυποποιημένη αίτηση. Οι αιτούντες δεν πρέπει να υποφέρουν από:
α. διαβήτη
β. επιληψία
γ. ξαφνικές λιποθυμίες ή ζάλες
δ. ψυχικές ανωμαλίες ή ελαττώματα που σχετίζονται με αυτές
ε. εθισμό σε φάρμακα που έχουν ναρκωτικό αποτέλεσμα
στ. οποιαδήποτε άλλη ασθένεια, ελάττωμα ή ανικανότητα (περιλαμβανομένης της υπερβολικής ανεπάρκειας όρασης) που είναι πιθανό να καταστήσει το άτομο ανίκανο για αποτελεσματική πτήση και έλεγχο του Παραμοτέρ χωρίς να θέτει σε κίνδυνο την δική του και την δημόσια ασφάλεια.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται στην Επιτροπή Υπερελαφρών (Ε.Υ.) της ΕΛ.Α.Ο και πρέπει να είναι πλήρεις και υπογραμμένες από τον Υπεύθυνο Αδειών και Ασφάλειας του σωματείου του και τον Εκπαιδευτή της ΕΛ.Α.Ο, ανάλογα, την στιγμή που αυτοί είναι ικανοποιημένοι ότι ο υποψήφιος πληροί όλες τις προϋποθέσεις για άδεια.
2.4 Απονομή τίτλου
Η άδεια επιτρέπει στον κάτοχο να πετά Παραμοτέρ από οποιαδήποτε κατάλληλη τοποθεσία με την σύμφωνη γνώμη του ιδιοκτήτη του χώρου ή της διαχείριζουσας αρχής. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις των τοπικών συνδεδεμένων σωματείων, ιδιοκτητών γης, και τοπικών αρχών.
2.5 Περιορισμοί ηλικίας
Η ελάχιστη ηλικία πιλότου Παραμοτέρ είναι τα 16 έτη με την έγκριση του κηδεμόνα και υπό την επίβλεψη εκπαιδευτή μέχρι το 18ο έτος.
2.6 Αιτήσεις για νέα Άδεια Π.Λ.- Βεβαίωση Ολοκλήρωσης Βασικής Εκπαίδευσης 2.6.1 Αιτήσεις για βαθμονόμηση Άδειας
Οι αιτήσεις για αναβάθμιση άδειας Π.Λ. σε Π., Π.Π. πρέπει να εγκριθούν αρχικά από τον διορισμένο Υπεύθυνο Αδειών και Ασφάλειας του σωματείου και να επιβεβαιωθούν από την πλειοψηφία των Παρατηρητών της Σωματείου, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των προϋποθέσεων όπως ορίζονται στο άρθρο 3 του παρόντος Κανονισμού . Οι γραπτές εξετάσεις και οι στόχοι της άδειας πρέπει να βαθμολογηθούν από τους Εξεταστές. Τα συμπληρωμένα έγγραφα προωθούνται στην Επιτροπή Υπερελαφρών (Ε.Υ.) της ΕΛ.Α.Ο . Τα γραπτά εξετάσεων παραμένουν στο αρχείο του σωματείου.

2.6.2 Βεβαίωση Ολοκλήρωσης Βασικής Εκπαίδευσης Π.Λ.
Τα σωματεία, σε συνεργασία με τις σχολές, που ανήκουν σε αυτά ή συνεργάζονται με αυτά, οφείλουν να εκδίδουν Βεβαίωση Ολοκλήρωσης Βασικής Εκπαίδευσης, για όσους ολοκληρώνουν επιτυχώς το στάδιο της βασικής εκπαίδευσης. Το έγγραφο αυτό, πρότυπο του οποίου έχει δοθεί στα σωματεία, πρέπει να υπογράφεται από το σωματείο (Υπεύθυνος αδειών και ασφάλειας) και από τον εκάστοτε εκπαιδευτή. Η βεβαίωση πρέπει να επιδίδεται στον εκπαιδευμένο πιλότο το αργότερο 30 ημέρες μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης του και την ευθύνη για την έκδοση έχουν από κοινού τα σωματεία και οι σχολές. Μόνο τα σωματεία μέλη της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας (ΕΛ.Α.Ο.) μπορούν να εκδίδουν τις βεβαιώσεις αυτές, και μόνο σε συνεργασία με σχολές και εκπαιδευτές που έχουν την σχετική αναγνώριση από την ΕΛ.Α.Ο.

Αντίγραφο της βεβαίωσης πρέπει να στέλνετε σε ηλεκτρονική μορφή (Word .doc, Adobe .pdf, εικόνα .jpg ή .tif) την Ε.Υ. και την Ε.Λ.Α.Ο. ταυτόχρονα με την επίδοση στον εκπαιδευμένο πιλότο. Η έγκαιρη έκδοση της βεβαίωσης είναι απαραίτητη και για την συμμετοχή των πιλότων σε εξετάσεις για διπλώματα επιπέδου Π.
2.6.3 Προνόμια Αδείας
Τα μέλη έχουν τα προνόμια της βεβαίωσης από την στιγμή της ανακοίνωσης της απονομής από τον Υπεύθυνο Αδειών και Ασφάλειας του σωματείου.
2.6.4 Αιτήσεις για άδεια Εκπαιδευτή
Όλες οι αιτήσεις για άδεια Εκπαιδευτή πρέπει αρχικά να εγκριθούν από τον Υπεύθυνο Αδειών και Ασφάλειας του σωματείου, μετά από επιτυχή ολοκλήρωση όλων των προϋποθέσεων όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 4 του παρόντος . Η αίτηση μπορεί να συνοδεύεται από συστάσεις από Εκπαιδευτή της ΕΛ.Α.Ο και κατατίθεται στην Επιτροπή .
2.7 Απόδειξη Κατοχής Αδείας
Οι άδειες πρέπει να μεταφέρονται πάντοτε στις τοποθεσίες πτήσεων, και να παρουσιάζονται όταν ζητηθούν από, Υπεύθυνο της ΥΠΑ .Υπεύθυνο της ΕΛ.Α.Ο, Υπεύθυνο Αδειών και Ασφάλειας σωματείου, Παρατηρητή, Αστυνομικό, Δασάρχη, ή από άλλο επίσημο Αξιωματούχο.
2.8 Χρονική Περίοδος Ισχύος
Οι άδειες ισχύουν μόνον για όσο χρόνο ο κάτοχος είναι πλήρες μέλος σωματείου που είναι ενεργό μέλος της ΕΛ.Α.Ο.
2.9 Αναστολή Αδείας
Οι άδειες αναστέλλονται αυτόματα και αμέσως σε περίπτωση που:
α. Ο κάτοχος δεν είναι πλεόν αθλητής σε σωματείο μέλος της ΕΛΑΟ.
β. Ο κάτοχος υφίσταται τα ιατρικά συμβάντα που αναφέρονται στην παράγραφο 2.3
γ. Ιατρός έχει την γνώμη ότι ο κάτοχος δεν είναι ικανός να πετάξει με ασφάλεια Παραμοτέρ.
2.10 Παράβολα
Κάθε αίτηση για έκδοση Αδείας Π, ΠΠ, ΧΔ πρέπει να συνοδεύεται από το απαιτούμενο παράβολο όπως αυτό ορίζεται κατά καιρούς από την ΕΛ.Α.Ο..
2.11 Πιλότοι από άλλες χώρες
2.11.1 Τοπικοί πιλότοι με άδειες ξένης χώρας
Σε περίπτωση λήψης αίτησης για εγγραφή μέλους και έκδοση αδείας από πιλότο που ήδη έχει εμπειρία Παραμοτέρ σε ξένη χώρα και κατέχει άδεια, γίνεται σχετική αίτηση προς την ΕΛ.Α.Ο. προκειμένου να αξιολογηθεί η περίπτωση και να εκδοθεί νέα άδεια.
Σε περίπτωση που το υποψήφιο μέλος είναι κάτοχος αδείας Εκπαιδευτή ξένης χώρας η εκτίμηση της ικανότητας του να εκπαιδεύει γίνεται επίσης από την ΕΛ.Α.Ο.
Οι αλλοδαποί Χειριστές Διθέσιου (ΧΔ) που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα θα πρέπει να ομιλούν την ελληνική γλώσσα σε ικανοποιητικό βαθμό προκειμένου να έχουν επιβάτες που δεν μιλάνε την ίδια γλώσσα με τον αλλοδαπό ΧΔ. Επίσης όλοι οι αλλοδαποί ΧΔ θα πρέπει να έχουν την αναγνώριση της ΕΛΑΟ πριν οποιαδήποτε δραστηριοποίηση στην Ελλάδα.
2.11.2 Επισκέπτες ξένοι πιλότοι
Στην περίπτωση επισκεπτών πιλότων, με παραμονή στην χώρα περισσότερο από 1 μήνα, απονέμεται κατάσταση προσωρινού μέλους και η άδεια ισχύει μόνο για 3 μήνες, με παράβολο προσωρινού μέλους όπως καθορίζεται από την ΕΛ.Α.Ο.
2.11.3 Πτήσεις σε ακτές
Οι πιλότοι που πετάνε σε ακτές (περιλαμβάνομένων και των διθέσιων) πρέπει να φοράνε σωσίβιο. Για τα διθέσια το σωσίβιο είναι υποχρεωτικό και για τον χειριστή και για τον επιβάτη.



Άρθρο 3 - Στόχοι για την απονομή Αδείας και Απαιτήσεις για την διατήρηση της


Οι στόχοι που έχει κάθε κατηγορία πιλότων είναι αυτοί που αναφέρονται στο ισχύοντα κανονισμό εκπαίδευσης. Οι εξετάσεις, γίνονται βάση του Κανονισμού Εξετάσεων της Ε.Υ. της Ε.Λ.Α.Ο.

3.1 Δικαίωμα πτήσης των πιλότων
Οι παραπάνω κατηγορίες πιλότων έχουν τα εξής δικαιώματα πτήσης
• Ένας εκπαιδευόμενος πιλότος λέσχης ΠΛ μπορεί να πετάει μόνο με παρουσία του εκπαιδευτή του. Ο πιλότος να συμβουλεύεται τον Εκπαιδευτή ή Υπεύθυνο Ασφάλειας του Σωματείου του ή κάποιον τοπικό Παρατηρητή πριν τη πτήση.
• Ένας πιλότος Π μπορεί να πετάει μόνος, επίσης να συμμετέχει σε αγώνες κάθε κατηγορίας. Έχει την δυνατότητα να πάρει άδεια πτήσης διπλού Παραμοτέρ ΧΔ (tandem ).
• Ένας προχωρημένος πιλότος ΠΠ μπορεί να πετάει σε όλες τις τοποθεσίες, να συμμετέχει σε κάθε είδους αγώνες, μπορεί να επιλεγεί σαν βοηθός Εκπαιδευτή, έχει τη δυνατότητα μετά από επιτυχή ολοκλήρωση σχολείου Εκπαιδευτών να γίνει Εκπαιδευτής και τέλος έχει την δυνατότητα να πάρει άδεια χειριστή διπλού Παραμοτέρ ΧΔ για πτήσεις εθισμού (tandem )
• Ο Εκπαιδευτής έχει το δικαίωμα να κάνει σχολές σύμφωνα με το άρθρο 5 του παρόντος και να εκπαιδεύει πιλότους όλων των επιπέδων.
• Ένας πιλότος διπλού (Χ.Δ.) έχει όλα τα δικαιώματα ενός Π. ενώ επιπλέον μπορεί να πετάει με διπλό Παραμοτέρ.
Σημειώσεις
• Όλοι οι εκπαιδευτές, χειριστές (και οι εκπαιδευόμενοι) πρέπει να διατηρούν ακριβές ημερολόγιο για όλες τις πτήσεις τους. Το ημερολόγιο πτήσεων πρέπει να είναι ενήμερο και να προβλέπει αναφορά σε συνολικό χρόνο στον αέρα. Οι καταγραμμένες πτήσεις πρέπει να έχουν μάρτυρες και να είναι υπογραμμένες από εξουσιοδοτημένο άτομο, Υπεύθυνο Αδειών και Ασφάλειας σωματείου ή Παρατηρητή και να φέρουν την σφραγίδα του σωματείου.
• Οι γραπτές εξετάσεις για άδεια Π, ΠΠ, και Χ.Δ βαθμολογούνται μόνο από τους εξεταστές - εκπαιδευτές της ΕΛ.Α.Ο. και βασίζονται σε τυποποιημένες ερωτήσεις που τίθενται και κυκλοφορούν από την Ε.Υ. Τα γραπτά βαθμολογούνται σε σχέση με τον ορισμένο βαθμό επιτυχίας και τις κατάλληλες πρότυπες απαντήσεις που δίδονται στα σωματεία. Οι εξετάσεις δίδονται υπό την εποπτεία του Παρατηρητή της Ε.Λ.Α.Ο.
• Οι γραπτές και πρακτικές εξετάσεις Εκπαιδευτή βαθμολογούνται από την Ε.Υ. της ΕΛ.Α.Ο.
• Δεν επιτρέπονται πτήσεις με περισσότερα από 2 άτομα ανά Παραμοτέρ. Ο χειριστής πιλότος πρέπει να κατέχει ισχύουσα Άδεια Διθέσιου παραμοτέρ- παρατράικ.
3.1.1 Απόδειξη πραγματοποίησης Πτήσεων
Όλοι οι πιλότοι πρέπει να αποδεικνύουν ότι πετάνε κατά κανονικά διαστήματα και ότι έχουν πραγματοποιήσει τον απαιτούμενο αριθμό πτήσεων κατά τους τελευταίους 6 μήνες με επίδειξη των βιβλίων ημερολογίων πτήσεων τους ή με διαδικτυακό πρόγραμμα.

3.1.2 Ποινές
Η αδυναμία εκπλήρωσης αυτών των απαιτήσεων θα έχει σαν αποτέλεσμα τον αυτόματο υποβιβασμό της Άδειας κατά μια στάθμη βαθμού.
3.1.3 Προσωρινός υποβιβασμός
Ο Υπεύθυνος Αδειών και Ασφαλείας Σωματείου και η Επιτροπή Παρατηρητών έχει την ισχύ να υποβιβάζει προσωρινά πιλότο ο οποίος δεν έχει πετάξει για χρονική περίοδο 6 μηνών, μέχρι να επανακτηθεί η στάθμη επάρκειας του πιλότου.
3.1.4 Νέα υποβολή αίτησης για Άδεια
Πιλότος που έχει υποβιβαστεί μπορεί να υποβάλλει νέα αίτηση για τον βαθμό της προηγούμενης Άδειας όταν θα έχει αποκτήσει πάλι την απαραίτητη στάθμη επάρκειας για την Άδεια, που πιστοποιείται από την Ε.Λ.Α.Ο. χωρίς να χρειαστεί να υποβληθεί σε γραπτές εξετάσεις θεωρίας ή να πληρώσει παράβολο.
Άρθρο 4 –Εκπαιδευτές
4.1 Οι Εκπαιδευτές των σχολών προέρχονται από σχολές που διοργανώνει περιοδικά η ΕΛ.Α.Ο. σύμφωνα με τον κανονισμό εκπαίδευσης
4.2 Προϋποθέσεις για συμμετοχή υποψηφίων σε σχολή Εκπαιδευτών πλέον εκείνων οι οποίες απαιτούνται από τους σχετικούς νόμους και κανονισμούς είναι:
• Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι τουλάχιστον επιπέδου Πεπειραμένου Πιλότου και να κατέχουν την άδεια αυτή με συμπληρωμένες 200 ώρες πτήσης και να έχουν κάνει SIV.
• Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους
• Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι τουλάχιστον απόφοιτοι Λυκείου
• Οι υποψήφιοι μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων / εισηγήσεων πρέπει να επιτύχουν στις σχετικές εξετάσεις προκειμένου να ολοκληρώσουν επιτυχώς το σχολείο εκπαίδευσης.
• Οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν τουλάχιστον 6μηνη εμπειρία ως βοηθοί εκπαιδευτές και να προσκομίσουν σχετική βεβαίωση.
4.3 Οι Εκπαιδευτές είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθούν τις εξελίξεις στο χώρο του Παραμοτέρ και να ενημερώνουν μέσω του αεραθλητικού σωματείου τα υπόλοιπα μέλη.
4.4 Ανάκληση της "Αδείας Εκπαιδευτή" μπορεί να γίνει από την ΕΛ.Α.Ο όταν:
1. Συμβούν ατυχήματα σε χειριστές για τα οποία αποδειχθεί ότι ο Εκπαιδευτής φέρει αποκλειστικά την κύρια ευθύνη,
2. Δεν ακολουθεί και εφαρμόζει το κανονισμό εκπαίδευσης που καθορίζεται από την ΕΛ.Α.Ο ή παραβαίνει τους κανονισμούς,
3. Χάσει την καλή μαρτυρία του σωματείου στο οποίο ανήκει.
4.5 Το θεωρητικό πρόγραμμα σχολής Εκπαιδευτών περιλαμβάνει τα ακόλουθα μαθήματα:
1. Θεωρία πτήσεως και ειδικές τεχνικές γνώσεις επί των Παραμοτέρ.
2. Τεχνική πτήσεως και ειδικές γνώσεις
3. Μετεωρολογία.
4. Κανόνες εναερίου κυκλοφορίας.
5. Φυσιολογία την πτήσεως.
6. Στοιχεία Παιδαγωγικής και Αθλητικής Ψυχολογίας.

4.6 Το πτητικό πρόγραμμα της σχολής Εκπαιδευτών θα περιλαμβάνει μαθήματα επί του τρόπου μεταδόσεως γνώσεων επί των ακολούθων θεμάτων:
1. Πρακτική εξάσκηση επί του εδάφους,
2. Πτήσεις με σκοπό την εξάσκηση στη απογείωση και την προσγείωση
3. Πτήσεις αποστάσεων
4. Ασκήσεις ακριβείας,
5. Διαδικασίες ανάγκης.
Άρθρο 5 - Σχολές και Εκπαίδευση
Ισχύουν όσα αναγράφονται στον κανονισμό εκπαίδευσης της ΕΛΑΟ.
Άρθρο 6 -Εγκεκριμένα άτομα. Υπεύθυνοι Αδειών και Ασφαλείας και Παρατηρητές Σωματείου
6.1 Παρατηρητές Σωματείου:
6.1.1 Διορισμός
Τα τοπικά σωματεία διορίζουν περίπου το 10% των ενεργών ιπταμένων μελών τους σαν επίσημους Παρατηρητές. Τα μέλη αυτά πρέπει να είναι τρέχοντα μέλη της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας.
6.1.2 Προσόντα
Οι Παρατηρητές πρέπει να είναι κανονικά ιπτάμενα μέλη και πρέπει να κατέχουν ισχύουσα άδεια τάξης Π, ΠΠ ή Εκπαιδευτή σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΕΛ.Α.Ο προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι, όσο αυτό είναι δυνατό, θα υπάρχει κάποιος Παρατηρητής σε κάθε τοποθεσία ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη πτήση.
6.2 Υπεύθυνος Αδειών και Ασφαλείας
6.2.1 Διορισμός
Κάθε συνδεδεμένο σωματείο διορίζει έναν Υπεύθυνο Αδειών και Ασφάλειας και ανακοινώνει την ταυτότητα του και την τάξη αδείας του στην ΕΛ.Α.Ο. όσο το δυνατό ταχύτερα.
6.2.2 Προσόντα
Τα ελάχιστα προσόντα για υπεύθυνο Αδειών και Ασφάλειας είναι η κατοχή άδειας Π.
6.3 Συνεδριάσεις
Οι Παρατηρητές συνεδριάζουν υπό την προεδρία του Υπεύθυνου Αδειών και Ασφάλειας της Σωματείου όσο συχνά χρειάζεται έτσι ώστε να εξετάζονται οι χορηγήσεις αδειών, η βαθμολογία τοποθεσιών, η πειθαρχία πτήσεων και γενικά θέματα ασφάλειας.
6.4 Καθήκοντα Παρατηρητών
Τα καθήκοντα των Παρατηρητών περιλαμβάνουν:
Την υπογραφή του ημερολογίου πτήσεων σαν μαρτύρων πτήσεων.
Την βοήθεια, εποπτεία και συμβουλές προς τους πιλότους μικρότερων αδειών
Την αναφορά παρατηρήσεων και παραπτωμάτων στον Υπεύθυνο Αδειών και Ασφάλειας
της Σωματείου.
6.5 Καθήκοντα Υπεύθυνου Αδειών και Ασφάλειας
Τα καθήκοντα του Υπεύθυνου Αδειών και Ασφάλειας περιλαμβάνουν: βεβαίωση ότι οι πιλότοι έχουν τις ικανότητες που απαιτούνται για αίτηση αδείας. Την υπογραφή αιτήσεων ανανέωσης ή βαθμονόμησης αδείας, μετά από διαβουλεύσεις με την επιτροπή Παρατηρητών.
Την υπογραφή ημερολογίων πτήσης πιλότων, όπου χρειάζεται. Την βοήθεια, εποπτεία, και συμβουλές προς πιλότους μικρότερων αδειών. Την χορήγηση αναφορών ατυχημάτων και συμβάντων στην ΕΛ.Α.Ο, έρευνες όπου χρειάζονται, και προώθηση τους στην Επιτροπή Ασφαλείας και Εκπαίδευσης με σχόλια, αν υπάρχουν.
Να συγκαλούν συγκεντρώσεις για θέματα ασφαλείας μέσα στην λέσχη, όπου χρειάζεται. Και γενικά, πειθαρχία των πτήσεων και αίσθηση ασφάλειας στο περιβάλλον της Σωματείου.
6.6 Απαγόρευση πτήσεων
Οι Παρατηρητές και οι Υπεύθυνοι Αδειών και Ασφάλειας Σωματείου έχουν την εξουσία να απαγορεύουν την πτήση σε Παραμοτέρ ή τα συστήματα που θεωρούν ότι δεν έχουν ικανότητα ασφαλούς πτήσης.
Άρθρο 7 - Το Παραμοτέρ
7.1 Έλεγχος των Αλεξίπτωτων
Το Αλεξίπτωτο , είναι πτητική συσκευή που από την αξιοπιστία της κατά τη διάρκεια της πτήσης, εξαρτάται σε υψηλό ποσοστό η ασφάλεια του χειριστή. Πρέπει να ελέγχετε υποχρεωτικά για πόρους 2 χρόνια από την κατασκευή του και μετά κάθε χρόνο έχει δεν έχει πετάξει. Η βεβαίωση πρέπει να συνοδεύει το αλεξίπτωτο.

7.2 Καταλληλότητα Πτήσεων (Πλοϊμότητα)
θα πρέπει να είναι εξασφαλισμένο από τους πιλότους ότι τα αλεξίπτωτα και τα συστήματα ανάρτησής τους είναι κατάλληλα για πτήση στην αρχή κάθε πτήσης. Δεν επιτρέπεται η πτήση αλεξίπτωτων ή Παραμοτέρ, για τα οποία υπάρχει απαγόρευση πτήσεων από την Υ.Π.Α., τον Υπεύθυνο Αδειών και Ασφαλείας του Σωματείου, από αδειούχο Εκπαιδευτή, Παρατηρητή ή την ΕΛ.Α.Ο μέχρι την στιγμή που η βλάβη που προκάλεσε την απαγόρευση πτήσης έχει επισκευαστεί.
Τα εφεδρικά αλεξίπτωτα πρέπει να συντηρούνται σύμφωνα με τις οδηγίες συντήρησης του οργανισμού πιστοποίησής τους και να φέρουν το σχετικό πιστοποιητικό.

7.3 Οι κινητήρες πρέπει να συντηρούνται σύμφωνα με τις οδηγίες συντήρησης , ωστόσο δεν θεωρούνται σημαντικοί για την ασφάλεια της πτήσης και δεν χρίζουν πιστοποίησης.
7.4 Τοπικές Κατασκευές και Επισκευές
Όλα τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ή επισκευή αλεξίπτωτων
ή εξοπλισμού πρέπει να ικανοποιούν τις προδιαγραφές του αντίστοιχου κατασκευαστή και των
Οργανισμών Πιστοποίησης. Τα αλεξίπτωτα ή ο εξοπλισμός τους είναι δυνατόν να υποστούν έλεγχο καταλληλότητας και επιθεώρηση κατά την διακριτική θέληση της ΕΛ.Α.Ο.
7.5 Αλεξίπτωτα μεγάλων επιδόσεων. Αγωνιστικά, μη πιστοποιημένα (πρωτότυπα / competition)
Επιτρέπεται μόνο σε χειριστές επιπέδου Π, Π.Π,
Οι πιλότοι που χρησιμοποιούν αλεξίπτωτα με micro lines θα πρέπει να κατέχουν πιστοποιητικό δοκιμής φόρτισης σύμφωνα με τις προδιαγραφές ΕΝ 926-1 ή ισοδύναμο καθώς και βεβαίωση του κατασκευαστή για την καταλληλότητα του.
7.5.1 Διάθεση Αλεξίπτωτων και Παραμοτέρ
Δεν επιτρέπεται από μέλος, κατασκευαστή - αντιπρόσωπο ή Εκπαιδευτή η διάθεση με οποιονδήποτε τρόπο αλεξίπτωτου ή παραμοτέρ σε άτομο χωρίς άδεια, εκτός και αν το άτομο είναι πλήρες ή προσωρινό μέλος της ΕΛ.Α.Ο, και βρίσκεται υπό εκπαίδευση για απόκτηση άδειας.
Άρθρο 8 - Εξοπλισμός
Για την πραγματοποίηση ασφαλούς πτήσης απαιτείται η χρήση του ακόλουθου εξοπλισμού:
8.1 Κράνος.
Η χρήση κράνους είναι υποχρεωτική ακόμα και στις ασκήσεις επί του εδάφους. Συνίσταται το κράνος να φοριέται πριν από την επίδεση του καθίσματος ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να ξεχαστεί. Το κράνος του χειριστή Παραμοτέρ είναι ειδικό για το άθλημα αυτό και δεν πρέπει να συγχέεται με κράνη άλλων χρήσεων. Το κράνος του Παραμοτέρ έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
1. Έχει ηχομόνωση, επικοινωνία και επιτρέπει την όραση σε πολλές διευθύνσεις.
2. Επιτρέπει στον πιλότο να αντιλαμβάνεται στο πρόσωπό του την ένταση του ανέμου,
3. Έχει την κατάλληλη αντοχή σε κρούση.
8.2 Άρβυλα.
Ειδικά άρβυλα ορειβατικού τύπου με ημιάκαμπτη σόλα, ώστε να προστατεύονται τα πόδια από τραυματισμούς σε περιπτώσεις ανάγκης.
8.3 Ασύρματος.
Είναι υποχρεωτική η χρήση ασυρμάτου κατάλληλης περιοχής συχνοτήτων σύμφωνα με την εκάστοτε νομοθεσία και τις ισχύουσες διατάξεις, για τις εκπαιδευτικές πτήσεις και συστήνεται για τις πτήσεις απόστασης.
8.4 Εφεδρικό αλεξίπτωτο.
Είναι υποχρεωτικό να υπάρχει εφεδρικό αλεξίπτωτο στον εξοπλισμό κάθε χειριστή για όλες τις πτήσεις. Πρέπει να συνοδεύεται από πιστοποιητικό δοκιμών του κατασκευαστή και εγχειρίδιο χρήσης.
Επίσης πρέπει να εξασφαλίζει ταχύτητα καθόδου μικρότερη των 6 μ/δ. Επί αυτών αποφαίνεται η ΕΛ.Α.Ο όπως και περί των Αλεξίπτωτων. Τα εφεδρικά Αλεξίπτωτα πρέπει να επανασυσκευάζονται τουλάχιστον ετησίως ή σύμφωνα με τις συστάσεις του κατασκευαστή.
8.5 Πυξίδα και Σύστημα Παγκόσμιου Προσδιορισμού Θέσης (G.P.S.)
Χρήσιμα κυρίως για πτήσεις αποστάσεων.
Σε κάθε περίπτωση ακολουθούνται οι Κανονισμοί Εναέριας Κυκλοφορίας.
Άρθρο 9 - Τοποθεσίες πτήσεων και διαβάθμισή τους.
9.1 Τοποθεσίες πτήσεων
Το Παραμοτέρ είναι αεράθλημα που διεξάγεται σε πολλές περιοχές υπό τον όρο ότι δεν υπάρχει κίνδυνος παρεμπόδισης της εναέριας κυκλοφορίας.
9.2 Καταλληλότητα
Περιοχές χαρακτηρίζονται κατάλληλες λαμβάνοντας υπόψη, τα τοπικά χαρακτηριστικά καιρού, το είδος απογείωσης, την απόσταση, τις περιοχές προσγείωσης, το ανάγλυφο του εδάφους, το μέγεθος της περιοχής προσγείωσης, τις εναλλακτικές περιοχές προσγείωσης και τα εμπόδια.
Κάθε σωματείο έχει υποχρέωση να βελτιώνει την τοποθεσία του (απογείωση, προσγείωση), να εξασφαλίζει δρόμους πρόσβασης, να την προστατεύει από καταπατητές ή παράνομα κτίσματα, να συνεννοείται με τις αρμόδιες αρχές ώστε να αποφεύγεται η διέλευση καλωδίων, περιφράξεων κλπ. που βάζουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεων. Ακόμη να δημιουργεί σύμφωνα με τις δυνατότητες της εγκαταστάσεις ανάπαυσης και εκπαίδευσης και να τοποθετεί ανεμοδείκτες και ανεμόμετρα που θα παρέχουν ζωτικής σημασίας πληροφορίες στους χειριστές.
9.3 Τα μέλη δεν πρέπει να καταπατούν, να ρυπαίνουν, να καταστρέφουν την βλάστηση, να παρεμβαίνουν στην πανίδα ή στα ποίμνια, να ανάβουν φωτιές (εκτός από τους εξουσιοδοτημένους χώρους) ή να κάνουν οτιδήποτε που θα προσδώσει ή θα μπορούσε να προσδώσει κακή φήμη στο αεράθλημα του Παραμοτέρ.
9.4 Μέλη που παραβαίνουν οποιουσδήποτε από τους παραπάνω κανόνες που αφορούν καταπάτηση, καταστροφή, ρύπανση, υπόκεινται σε αναστολή της άδειας τους για χρονική περίοδο ανάλογη με την σοβαρότητα της παράβασης.


Άρθρο 10 - Περιστατικά και ατυχήματα
10.1. Εισαγωγή - Γενικά
Το Παραμοτέρ εμπεριέχει εκ φύσεως κινδύνους τραυματισμού. Για να ελαχιστοποιήσει τους κινδύνους αυτούς η ΕΛ.Α.Ο κάνει συστάσεις για κατάλληλες ενέργειες, έρευνες, αναλύσεις και ανακοινώσεις περιστατικών και ατυχημάτων.

Υπεύθυνη για τη διερεύνηση των ατυχημάτων είναι η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων.
10.2. Χειρισμός Περιστατικών
Οι αρχικές ενέργειες σε ένα περιστατικό τραυματισμού είναι πολύ σπουδαίες. Οι αντιδράσεις θα πρέπει να είναι σωστές και άμεσες. Σ' ένα περιστατικό τις πρωτοβουλίες συνήθως αναλαμβάνει ο Εκπαιδευτής ή αν αυτός δεν είναι παρών, ο πιο έμπειρος πιλότος σε συνδυασμό με κάποιον που έχει γνώση από Πρώτες Βοήθειες. Περιληπτικά συστήνονται οι παρακάτω ενέργειες:
1. Προσφέρετε τις ελάχιστες πρώτες βοήθειες που χρειάζονται
2. Καλέστε ασθενοφόρο και αν είναι απαραίτητο την τοπική αστυνομία
3. Φωτογραφείστε τον εξοπλισμό, αλλά μην τον μαζέψετε
4. Σημειώστε ονόματα, διευθύνσεις και τηλέφωνα από αυτόπτες μάρτυρες πιλότους ή θεατές και γράψτε αναλυτικά τι είδαν,
5. Ενημερώστε τους συγγενείς καλύτερα αυτοπροσώπως καθώς επίσης και την ΕΛ.Α.Ο.
10.3 Έρευνα και Αναφορά
Περιστατικά χρήζοντα αναφοράς είναι:
i) Αυτά που περιέχουν τραυματισμό, είτε συμμετεχόντων πιλότων ή άλλων.
ii) Αυτά που περιέχουν ζημιές σε ιδιοκτήτες και προς τρίτους.
iii) Αυτά όπου μπορεί να απαιτηθούν αποζημιώσεις ή νομικές ευθύνες.

10.4. Ανάλυση Αναφοράς Περιστατικού
Η ανάλυση των δεδομένων γίνεται εμπιστευτικά για στατιστικούς σκοπούς για παραγωγή Περίληψης Περιστατικών, ομαδοποίηση παρόμοιων περιστατικών για έκδοση συμπερασμάτων με τελικό σκοπό την ελάττωση του κινδύνου επανεμφανίσεως παρόμοιων περιστατικών.
Άρθρο 11 - Ειδικοί Κανόνες Εναέριας Κυκλοφορίας & Απαγορεύσεις

1. Όταν δύο Παραμοτέρ συναντώνται αντίθετα, και οι δύο στρίβουν δεξιά (γενικός κανόνας).

2. Όταν δύο Παραμοτέρ συναντώνται με κάποια γωνία αλλά όχι αντίθετα, τότε προτεραιότητα έχει αυτός που βρίσκεται δεξιά και έχει τον άλλο χειριστή αριστερά του (γενικός κανόνας).

3. Όταν δύο Παραμοτέρ συναντώνται κοντά στην πλαγιά, προτεραιότητα έχει αυτός που έχει την πλαγιά δεξιά του.

4. Όλες οι στροφές γίνονται προς τα έξω (με την πλάτη προς την πλαγιά). Προσπέρασμα γίνεται πάντα μεταξύ του προπορευμένου και της πλαγιάς με απόσταση ασφαλείας.

5. Κατά την προσγείωση προτεραιότητα έχει αυτός που βρίσκεται χαμηλότερα. Ο πρώτος χειριστής που εισέρχεται σε θερμικό καθορίζει τη φορά περιστροφής μέσα σ' αυτό. Ο επόμενος χειριστής οφείλει να ακολουθήσει την ίδια φορά. Είναι αδιάφορο αν βρίσκεται χαμηλότερα ή ψηλότερα από τον πρώτο. Πάντα συνίσταται κοντά στην πλαγιά να μπαίνουμε στα θερμικά αριστερόστροφα, ώστε πλησιάζοντας σ' αυτήν, αν έρθουμε αντιμέτωποι με άλλο αλεξίπτωτο, να έχουμε εμείς προτεραιότητα.

6. Εάν δύο χειριστές βρίσκονται στο ίδιο θερμικό και πλησιάζουν καθ' ύψος, ο υψηλότερος πρέπει δώσει προτεραιότητα στον χαμηλότερο διότι ο χαμηλότερος χειριστής δεν βλέπει τον υψηλότερο.

7. Απαγορεύεται η πτήση μέσα σε νέφος.

8. Απαγορεύονται οι νυκτερινές πτήσεις.

9. Απαγορεύονται οι πτήσεις πάνω από κατοικημένες περιοχές ή χώρους συγκεντρώσεως κοινού, σε ζώνες προσέγγισης αεροδρομίων, ενεργοποιημένα πεδία βολής, πεδία ασκήσεων, στρατιωτικές περιοχές και όλες τις απαγορευμένες γενικότερα περιοχές.

10. Απαγορεύεται η ρυμούλκηση διαφημιστικού υλικού, καθώς και οποιαδήποτε άλλη εναέρια επ' αμοιβή εργασία, πλην των διθέσιων πτήσεων εθισμού και τις εκπαιδεύσεως χειριστών μόνον από αδειούχους.

11. Απαγορεύονται οι πτήσεις κοντά σε αεροδρόμια (σε ακτίνα 10 ναυτικών μιλίων) και μέσα σε αεροδιάδρομους ( 9 χιλιόμετρα πλάτος).

12. Δεν πρέπει να πετάμε κοντά και ιδιαίτερα, να ακολουθούμε άλλο Παραμοτέρ, σε απόσταση μικρότερη των 6 εκπετασμάτων.

13. Κάθε πιλότος οφείλει να αποφεύγει κινδύνους σύγκρουσης. Οι κανόνες κυκλοφορίας έχουν πρόθεση να βάλουν μία τάξη στις πτήσεις μας. Σκοπός όμως της τάξης αυτής είναι η ασφάλεια μας.
Άρθρο 12 - Πειθαρχικές Διαδικασίες
12.1 Αναφορά παράβασης Κανονισμών
Στην περίπτωση παραπτώματος σχετικού με τις παραγράφους αυτού του Κανονισμού ο Υπεύθυνος Αδειών και Ασφάλειας Σωματείου ειδοποιεί την Ε.Υ. της ΕΛ.Α.Ο για το όνομα του μέλους, για τον αριθμό αδείας του, και για λεπτομέρειες του παραπτώματος που διαπράχθηκε, μαζί με προτάσεις για πειθαρχικά μέτρα. Η Επιτροπή καλεί το εμπλεκόμενο μέλος να υποστηρίξει τις θέσεις του γραπτά ή με προσωπική παράσταση, ανάλογα, πριν καταλήξει σε απόφαση ή πειθαρχική ενέργεια.
12.2 Πειθαρχικές Ενέργειες
Η απόφαση ή η πειθαρχική ενέργεια της Ε.Υ. της ΕΛ.Α.Ο ανακοινώνεται στο μέλος χωρίς καθυστέρηση. Λεπτομέρειες του παραπτώματος και της πειθαρχικής ενέργειας προωθούνται ταυτόχρονα στο ΔΣ της ΕΛ.Α.Ο και στο Υπουργείο Συγκοινωνιών/ΥΠΑ.

Παράρτημα Α - Ορισμοί και Συντομογραφίες
1. ΕΛ.Α.Ο. Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία. Η Ανώτατη Αεραθλητική Αρχή της χώρας.
2. Ε.Υ. Η Επιτροπή Υπερελαφρών διοίκησης και συντονισμού για τα Παραμοτέρ στην βάση του Καταστατικού της Ομοσπονδίας, του παρόντος Κανονισμού και λοιπών ειδικών Κανονισμών και διατάξεων.
3. Λέσχη. Κάθε Αεραθλητικό Σωματείο, Αερολέσχη ή φορέας μέλος της ΕΛ.Α.Ο που διαθέτει τμήμα Παραμοτέρ.
4. Υ.Π.Α. Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
5. Π. Πιλότος
6. Π.Π. Πεπειραμένος πιλότος
7. Χ.Δ. Χειριστής Διθέσιου

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Άρθρο 1. Οργανωτική δομή Σ2
Άρθρο 2. Άδειες – Γενικά Σ2
Άρθρο 3 Στόχοι για την απονομή Αδείας και Απαιτήσεις για την διατήρηση της Σ5
Άρθρο 4 Εκπαιδευτές Σ10
Άρθρο 5 Σχολές και Εκπαίδευση Σ11
Άρθρο 6 Εγκεκριμένα άτομα. Υπεύθυνοι Αδειών και Ασφαλείας και Παρατηρητές Σ12
Άρθρο 7 Το Παραμοτέρ Σ13
Άρθρο 8 Εξοπλισμός Σ14
Άρθρο 9 Τοποθεσίες πτήσεων Σ15
'Άρθρο 10 Περιστατικά και ατυχήματα Σ16
Άρθρο 11 Ειδικοί Κανόνες Εναέριας Κυκλοφορίας & Απαγορεύσεις Σ17
Άρθρο 12 Πειθαρχικές Διαδικασίες Σ18
Παράρτημα A Ορισμοί και Συντομογραφίες Σ19

_________________
Μην αμελείτε να παίρνετε την πτήση σας.
http://www.youtube.com/profile?user=ariskol
www.ppg.gr
Άβαταρ μέλους
aris
Friend
 
Δημοσ.: 645
Εγγραφή: Τρί Οκτ 24, 2006 9:55 pm
Τοποθεσία: Λουτράκι

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό BARBATUS » Πέμ Αύγ 29, 2013 11:55 pm

Αρη πες μου σε παρακαλώ αν πραγματικά ισχύει κάτι απ ολο το κατεβατό που ανέβασες.

Διότι ή είμαστε όλοι παράνομοι και πρέπει να υποστούμε ποινές ή δεν ισχύει τίποτα απ όλα αυτά.
Καλιά να φοβάσαι μη σκοτωθείς...
παρά να φοβάσαι να ζήσεις!!
BARBATUS
Friend
 
Δημοσ.: 411
Εγγραφή: Τετ Ιαν 04, 2012 1:23 pm
Τοποθεσία: Κρήτη

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό aris » Παρ Αύγ 30, 2013 12:20 am

Ισχύουν όλα.
Ναι είμαστε όλοι παράνομοι.
Αλλά επειδή δεν υπάρχουν εκπαιδευτές πιστοποιημένοι από την ΕΛΑΟ κάνουν τα στραβά μάτια. (Λόγο ότι είναι και αυτοί υπεύθυνοι κατά κάποιο τρόπο που δεν υπάρχουν εκπαιδευτές και διπλώματα). Γι αυτό πρέπει να είμαστε γραμμένοι σε αερολέσχες και να έχουμε αεραθλητική ταυτότητα παραμοτερ ώστε να είμαστε κατά το δυνατόν νόμιμοι, γι αυτό δεν πρέπει να δίνουμε δικαιώματα να ασχολούνται μαζί μας.
Μην αμελείτε να παίρνετε την πτήση σας.
http://www.youtube.com/profile?user=ariskol
www.ppg.gr
Άβαταρ μέλους
aris
Friend
 
Δημοσ.: 645
Εγγραφή: Τρί Οκτ 24, 2006 9:55 pm
Τοποθεσία: Λουτράκι

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό BARBATUS » Παρ Αύγ 30, 2013 2:16 am

Εφόσον δεν υπάρχουν εκπαιδευτές πιστοποιημένοι από την ΕΛΑΟ καθώς και η δυνατότητα απόκτησης άδειας πιλότου παραμοτερ δεν μπορεί κανένας φορέας να σε ελέγξει και δεν ισχύει τίποτα απ τα παραπάνω προς το παρόν, ωστόσο συμφωνώ στα παρακατω
aris έγραψε: Γι αυτό πρέπει να είμαστε γραμμένοι σε αερολέσχες και να έχουμε αεραθλητική ταυτότητα παραμοτερ ώστε να είμαστε κατά το δυνατόν νόμιμοι, γι αυτό δεν πρέπει να δίνουμε δικαιώματα να ασχολούνται μαζί μας.
Καλιά να φοβάσαι μη σκοτωθείς...
παρά να φοβάσαι να ζήσεις!!
BARBATUS
Friend
 
Δημοσ.: 411
Εγγραφή: Τετ Ιαν 04, 2012 1:23 pm
Τοποθεσία: Κρήτη

Re: Πως να πορευτώ;

Δημοσίευσηαπό aris » Παρ Αύγ 30, 2013 1:05 pm

BARBATUS έγραψε:Εφόσον δεν υπάρχουν εκπαιδευτές πιστοποιημένοι από την ΕΛΑΟ καθώς και η δυνατότητα απόκτησης άδειας πιλότου παραμοτερ δεν μπορεί κανένας φορέας να σε ελέγξει και δεν ισχύει τίποτα απ τα παραπάνω προς το παρόν, ωστόσο συμφωνώ στα παρακατω
aris έγραψε: Γι αυτό πρέπει να είμαστε γραμμένοι σε αερολέσχες και να έχουμε αεραθλητική ταυτότητα παραμοτερ ώστε να είμαστε κατά το δυνατόν νόμιμοι, γι αυτό δεν πρέπει να δίνουμε δικαιώματα να ασχολούνται μαζί μας.



Βεβαίως και μπορει ανα πάσα στιγμή η ΥΠΑ να απαγορευσει τις πτήσεις παραμοτέρ παντου μεχρι να βγούν διπλώματα. Ειδικά εάν υπάρχει ατύχημα πρός τρίτους και κινηθούν δικαστικά εναντίον της.
Απλά θεωρει οτι η κατασταση προυπήρχε και δεν θέλει να δημιουργήσει αντιδράσεις. Ο παραπάνω κανονισμός ισχύει ακριβώς όπως έχει, απλά παραβλέπει το τμήμα που αναφέρεται στα διπλώματα.
Μην αμελείτε να παίρνετε την πτήση σας.
http://www.youtube.com/profile?user=ariskol
www.ppg.gr
Άβαταρ μέλους
aris
Friend
 
Δημοσ.: 645
Εγγραφή: Τρί Οκτ 24, 2006 9:55 pm
Τοποθεσία: Λουτράκι


Επιστροφή στο Συζητήσεις

cron
  • Συνολικά υπάρχουν 21 μέλη συνδεδεμένα: 0 εγγεγραμμένο, 0 με απόκρυψη και 21 επισκέπτες (με βάση ενεργά μέλη που έχουν συνδεθεί τα τελευταία 5 λεπτά)
  • Περισσότερα μέλη σε σύνδεση 605 την Κυρ Ιουν 02, 2024 10:55 pm
  • Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 21 επισκέπτες

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 21 επισκέπτες