Θερμικά φαινόμενα και μετεο/γικές προβλέψεις
3 Δημοσιεύσεις
• Σελίδα 1 από 1
Θερμικά φαινόμενα και μετεο/γικές προβλέψεις
Χθές Τετάρτη απόγευμα αποφασίσαμε να βρεθούμε στο Αεροπέδιο του Νάσου στον Αμπελώνα της Λάρισας.Για μένα ηταν μια ευκαιρία για cross country.
Κοιτάζω το μετεο, την Τρίτη και βλέπω Βόλος ΒΑ 2 μπ.και Λάρισα ΝΑ 2μπ.
Πάω λοιπόν να απογειωθώ την Τετάρτη στις 3 το μεσημέρι στον Βόλο και ηταν Νοτιάς ισχυρός.Τέλος πάντων φεύγω και μετα απο λίγο που έστριψα Βόρεια πήγαινα με 55 χλμ και κλειστά τα τριμ.Τα άνοιξα και έμπαινα στα θερμικά με 65 χλμ μεγάλο πανηγύρι όσπου φθάνω το άνοιγμα στον Θεσσαλικό κάμπο.Μόλις ξεμύτισα τον τελευαίο λόφο ...ο χαμός στα ξαφνικά.Για κάποια λεπτά γινόταν το σώσε.Ήμουν στα 200μ όταν άρχισε ο χαμός και βγήκα στα 400 κακών-κακής.Στήν συνέχεια έχοντας τον αέρα Α και όχι ΝΑ πήγαινα σαν τον κάβουρα.Κατα μέτωπο είχα 10 χλμ.πλάγια όμως εφθανα τα 28.Όσο όμως πλησίαζα την Λάρισα η ταχύτητα αυξανόταν όσπου έυθασε τα 55.Στον Νασο ήμουν τελικά σε μια ώρα και 35 λεπτά και είχα κάνει 70χλμ. έκαψε δε το miniplane 7,5litra.Εκει ήταν ο Νασος με την καινούργια κατάκτηση, την πανώρια Giana,o Βασίλης ο Τάκης και η γλυκιά Αμαλία.
Συνεχίσαμε τις πτήσεις σε πολά χωριά τριγύρω μέχρι το βράδυ.
Η περιοχή είναι ιδανική για πτήσεις PARAMOTOR ολον το χρόνο με ανέμους ήπιους και χωρίς εκπλήξεις.
Συμπεράσματα.
1)Στην ηπειρωτική χώρα επικρατούν και τοπικά φαινόμενα.
2)Οι άνεμοι όταν υπάρχουν βουνά η και λόφοι αλλάζουν κατεύθυνση.
3)Τίς μετεορολογικές προβλέψεις πρέπει να τις αναλύουμε ανάλογα με την τοποθεσία.
4)Τελικά τώρα που πέσαν οι μεγάλες θερμοκρασίες τα θερμικά δεν φαίνονται και τόσο τρομακτικά το μεσημέρι.
Κοιτάζω το μετεο, την Τρίτη και βλέπω Βόλος ΒΑ 2 μπ.και Λάρισα ΝΑ 2μπ.
Πάω λοιπόν να απογειωθώ την Τετάρτη στις 3 το μεσημέρι στον Βόλο και ηταν Νοτιάς ισχυρός.Τέλος πάντων φεύγω και μετα απο λίγο που έστριψα Βόρεια πήγαινα με 55 χλμ και κλειστά τα τριμ.Τα άνοιξα και έμπαινα στα θερμικά με 65 χλμ μεγάλο πανηγύρι όσπου φθάνω το άνοιγμα στον Θεσσαλικό κάμπο.Μόλις ξεμύτισα τον τελευαίο λόφο ...ο χαμός στα ξαφνικά.Για κάποια λεπτά γινόταν το σώσε.Ήμουν στα 200μ όταν άρχισε ο χαμός και βγήκα στα 400 κακών-κακής.Στήν συνέχεια έχοντας τον αέρα Α και όχι ΝΑ πήγαινα σαν τον κάβουρα.Κατα μέτωπο είχα 10 χλμ.πλάγια όμως εφθανα τα 28.Όσο όμως πλησίαζα την Λάρισα η ταχύτητα αυξανόταν όσπου έυθασε τα 55.Στον Νασο ήμουν τελικά σε μια ώρα και 35 λεπτά και είχα κάνει 70χλμ. έκαψε δε το miniplane 7,5litra.Εκει ήταν ο Νασος με την καινούργια κατάκτηση, την πανώρια Giana,o Βασίλης ο Τάκης και η γλυκιά Αμαλία.
Συνεχίσαμε τις πτήσεις σε πολά χωριά τριγύρω μέχρι το βράδυ.
Η περιοχή είναι ιδανική για πτήσεις PARAMOTOR ολον το χρόνο με ανέμους ήπιους και χωρίς εκπλήξεις.
Συμπεράσματα.
1)Στην ηπειρωτική χώρα επικρατούν και τοπικά φαινόμενα.
2)Οι άνεμοι όταν υπάρχουν βουνά η και λόφοι αλλάζουν κατεύθυνση.
3)Τίς μετεορολογικές προβλέψεις πρέπει να τις αναλύουμε ανάλογα με την τοποθεσία.
4)Τελικά τώρα που πέσαν οι μεγάλες θερμοκρασίες τα θερμικά δεν φαίνονται και τόσο τρομακτικά το μεσημέρι.
-
dinoshaidutis - Friend
- Δημοσ.: 435
- Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 09, 2009 8:37 am
Re: Θερμικά φαινόμενα και μετεο/γικές προβλέψεις
Πολλοι ειναι οι παραγοντες που μπορουν να επηρεασουν τα μετεωρολογικα φαινομενα..Πολλοι πιλοτοι ανοιγουν τα μετεωρολογικα sites για να δουν τον καιρο και το μονο που κοιτουν ειναι ο ανεμος και το ποσοστο νεφων.Τα μετεωρολογικα φαινομενα ομως εξελισονται τοσο διαφορετικα και δυστυχως το ανακαλυπτουν οταν βρισκονται ηδη στον αερα χωρις να ξερουν πως λειτουργει ο μηχανισμος τους και απο που προερχονται.Αυτο που συμβαινει ειναι οτι τα sites μας δινουν τις περισσοτερες φορες πληροφοριες που εχουν σχεση με τους γενικους ανεμους που θα επικρατησουν στην συγκεκριμενη περιοχη και οχι για τα τοπικα φαινομενα που σε ορισμενες περιπτωσεις ειναι και ακραια. Πρεπει λοιπον ολοι μας να γνωριζουμε τι ειναι αυτο που θα αλλαξει τοσο τις συνθηκες την συγκεκριμενης ημερας!! Πρεπει να γνωριζουμε οτι τα θερμικα δεν ειναι δυνατα μονο το καλοκαιρι και το χειμωνα το αντιστροφο αλλα επιρεαζονται αμεσα απο πολλους αλλους παραγοντες οπως η ατμοσφαιρικη πιεση,η διαφορα θερμοκρασιας μεταξυ ημερας και νυχτας και πολλα αλλα..Ενας πιλοτος μηχανοκινητου αλεξιπτωτου θα πρεπει να τα γνωριζει πολυ καλα ολα αυτα ειδικα οταν πραγματοποιει πτησεις αποστασεων γιατι τα τοπικα φαινομενα σε μια μηχανοκινητη πτηση cross country ειναι πολλα. Απο λιγη προσωπικη εμπειρια ως πιλοτος ελευθερου και μηχανοκινητου εχω να πω οτι χρειαζεται μεγαλη προσοχη στο θεμα για τους νεους πιλοτους που εχουν πολλα να μαθουν! Η ευκολια του μηχανοκινητου και η απλοτητα να απογειωνεσαι απο οπουδηποτε κρυβει πολλες παγιδες για εναν αρχαριο που βρικεται σε μετεωρολογικη αγνοια! Ευχομαι καλες πτησεις και καλες προσγειωσεις σε ολους!
- Car00ly
- Friend
- Δημοσ.: 11
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 07, 2012 3:45 pm
Re: Θερμικά φαινόμενα και μετεο/γικές προβλέψεις
Συμφωνώ απόλυτα με τον Car00ly
Ανοίξτε τον καιρό στο paramoter.gr και θα δείτε όλους του χάρτες που είναι απαραίτητο να ξέρει κάποιος να διαβάζει συν τις κατατόπους προβλέψεις πριν πάρει την απόφαση να πραγματοποίηση μια πτήση και ειδικά όταν πρόκειται για πτήση μεγάλης αποστάσεως.
Πολλές φορές τα κατατόπους καιρικά φαινόμενα – μικροκλίμα- αύρες, φέρνουν τα πάνω κάτω στον καιρό, γι αυτό πρέπει ο πιλότος να γνωρίζει τι καιρό θα συναντήσει πριν πετάξει, και κάθε φορά μετά από μια πτήση να συγκρίνει αυτά που είχε στο μυαλό του για τον καιρό με αυτά που συνάντησε και αν υπάρχει απόκλιση να το ψάχνει .
Απαραίτητο βέβαια είναι 1-2 σεμινάρια μετρολογίας για να καταλάβεις πως λειτουργεί ο καιρός ώστε αυτά που πιστεύεις διαβάζοντας τον καιρό να έχουν μια πραγματική βάση.
Ο πιλότος παραμοτέρ πρέπει να είναι ένας μικρός μετεωρολόγος για να πετά μεγάλες αποστάσεις αλλάζοντας κατατόπους καιρικά φαινόμενα – μικροκλίματα - αύρες,
Στην σελίδα με τα χρήσιμα έχει το βιβλίο μετεωρολογίας του Κ. Πικρού
http://www.paramoter.gr/index.php/2011-12-28-21-57-53
Διαβάστε το αξίζει τον κόπο. Ανοίγει τα μάτια για να δούμε τον αόρατο αέρα.
Ανοίξτε τον καιρό στο paramoter.gr και θα δείτε όλους του χάρτες που είναι απαραίτητο να ξέρει κάποιος να διαβάζει συν τις κατατόπους προβλέψεις πριν πάρει την απόφαση να πραγματοποίηση μια πτήση και ειδικά όταν πρόκειται για πτήση μεγάλης αποστάσεως.
Πολλές φορές τα κατατόπους καιρικά φαινόμενα – μικροκλίμα- αύρες, φέρνουν τα πάνω κάτω στον καιρό, γι αυτό πρέπει ο πιλότος να γνωρίζει τι καιρό θα συναντήσει πριν πετάξει, και κάθε φορά μετά από μια πτήση να συγκρίνει αυτά που είχε στο μυαλό του για τον καιρό με αυτά που συνάντησε και αν υπάρχει απόκλιση να το ψάχνει .
Απαραίτητο βέβαια είναι 1-2 σεμινάρια μετρολογίας για να καταλάβεις πως λειτουργεί ο καιρός ώστε αυτά που πιστεύεις διαβάζοντας τον καιρό να έχουν μια πραγματική βάση.
Ο πιλότος παραμοτέρ πρέπει να είναι ένας μικρός μετεωρολόγος για να πετά μεγάλες αποστάσεις αλλάζοντας κατατόπους καιρικά φαινόμενα – μικροκλίματα - αύρες,
Στην σελίδα με τα χρήσιμα έχει το βιβλίο μετεωρολογίας του Κ. Πικρού
http://www.paramoter.gr/index.php/2011-12-28-21-57-53
Διαβάστε το αξίζει τον κόπο. Ανοίγει τα μάτια για να δούμε τον αόρατο αέρα.
-
aris - Friend
- Δημοσ.: 645
- Εγγραφή: Τρί Οκτ 24, 2006 9:55 pm
- Τοποθεσία: Λουτράκι
3 Δημοσιεύσεις
• Σελίδα 1 από 1
- Νέες δημοσιεύσεις
- Αναπάντητες δημοσιεύσεις
- Μέλη σε σύνδεση