ΕΠΙΚΥΝΔΙΝΟΤΗΤΑ
2 Δημοσιεύσεις
• Σελίδα 1 από 1
ΕΠΙΚΥΝΔΙΝΟΤΗΤΑ
(στοιχεία από την γερμανική αεραθλητική ομοσπονδία 2005)
Κάθε αεράθλημα από μόνο του εγκυμονεί κινδύνους. Το αλεξίπτωτο πλαγιάς σε σύγκριση με άλλα αεραθλήματα έχει το χαμηλότερο ποσοστό ατυχημάτων (0,035%), που μετράται με τον αριθμό των κατόχων αδειών σε σχέση με τα θανατηφόρα ατυχήματα. (ελεύθερη πτώση 0,05%, αιωροπταιρισμός 0,06%, υπερελαφρών 0,07%, μηχανοκίνητα 0,10%).
Η χρήση της μοτοσικλέτας είναι στατιστικά πολύ πιο επικίνδυνη. Η σύγκριση των στατιστικών ατυχημάτων για τη Γερμανία αποδεικνύει τρεις με τέσσερις φορές μεγαλύτερο κίνδυνο σε ένα θανατηφόρο ατύχημα με τη μοτοσικλέτα. Το 2004 δεν υπήρξε, για παράδειγμα στη Γερμανία θανατηφόρο ατύχημα με αλεξίπτωτο πλαγιάς. Κατά μέσο όρο τα τελευταία χρόνια σημειώθηκαν στη Γερμανία περίπου 80-100 ατυχήματα με αλεξίπτωτο πλαγιάς και με αιωρόπτερο που αφορούν τραυματισμούς και με θανατηφόρα ατυχήματα 1-2.
Σε πολύ λίγα αθλήματα ωστόσο είναι απαραίτητη τόσο πολύ η προσωπική ευθύνη, όσο απαιτείται στο αλεξίπτωτο πλαγιάς και στον αιωροπταιρισμό. Ακριβώς επειδή το να μάθει κανείς να πετάει με το αλεξίπτωτο πλαγιάς είναι τόσο εύκολο και πρακτικό για όλους, η σύνεση και η συνειδητοποίηση του κινδύνου είναι βασικές προϋποθέσεις για την ασφαλή άσκηση του αθλήματος. Απερισκεψία και υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων μας , μπορεί γρήγορα να μας οδηγήσουν σε κρίσιμες καταστάσεις. Ιδιαίτερα σημαντική είναι και μια αξιόπιστη εκτίμηση των καιρικών συνθηκών.(ΑΣ ΤΟ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΑΥΤΟ) Αλεξίπτωτα πλαγιάς και αιωρόπτερα δεν είναι σχεδιασμένα να πετούνε σε άστατες καιρικές συνθήκες. Τα πιο σοβαρά ατυχήματα και τα πιο πολλά (87%) στα οποία εμπλέκονται αιωρόπτερα και αλεξίπτωτα πλαγιάς έχουν τα αίτιά τους σε λανθασμένη εκτίμηση του καιρού από τον πιλότο.
Οι πτητικές συσκευές από μόνες τους είναι εξαιρετικά ασφαλείς. Στους αμύητους η κατασκευή ενός αλεξιπτώτου πλαγιάς με τις λεπτές αρτάνες και το λεπτό πανί φαίνεται ριψοκίνδυνη και ασταθής. Το αντίθετο όμως συμβαίνει. Στους ελέγχους πλοϊμότητας της DHV, όλα τα συστατικά ενός αλεξιπτώτου πλαγιάς πρέπει να αντέξουν τουλάχιστον οκτώ φορές το κανονικό φορτίο σε σχέση με την πτήση σε ηρεμία. Υπάρχει τριπλάσιο όριο ασφάλειας σε σύγκριση με τη μέγιστη επιβάρυνση που μπορεί να παρουσιαστεί σε ακραίες καταστάσεις μιας φυσιολογικής πτήσης. Αυτό είναι κάτι περισσότερο από το συνηθισμένο διπλό αποθεματικό φορτίο. Τα ατυχήματα που προκαλούνται από αστοχία υλικού, κατά συνέπεια, είναι σχεδόν άγνωστα.
Από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 η ανάπτυξη των αλεξιπτώτων πλαγιάς προσανατολίστηκε στην αναγκαιότητα ασφάλειας των πιλότων. Το ίδιο ισχύει και για τα εφεδρικά αλεξίπτωτα και τις ζώνες. Οι αυστηροί έλεγχοι πλοϊμότητας που εφαρμόζονται σε ολόκληρο τον εξοπλισμό οδήγησαν στο να είναι σήμερα το αλεξίπτωτο πλαγίας το ασφαλέστερο αεράθλημα. Η συμπεριφορά πτήσης ενός αλεξιπτώτου κατηγορίας 1 ή 1-2 είναι σήμερα ασφαλή, σταθερή και συγχωρεί λάθη πιλότου. Τα ατυχήματα που οφείλονται σε λάθη πιλότου ή σε ακραίες συνθήκες πτήσης ή σε έντονη ανατάραξη, έχουν μειωθεί σημαντικά. Δοκιμασμένα συστήματα προστασίας πλάτης οδήγησαν σε σημαντική μείωση – παλιά ήταν πολύ συχνοί – των τραυματισμών της σπονδυλικής στήλης. Σύγχρονα εφεδρικά αλεξίπτωτα, (εξοπλισμός υποχρεωτικός σε όλες τις πτήσεις)εξασφαλίζουν συνήθως την χωρίς τραυματισμό προσγείωση μετά την χρήση τους σε μια ακραία κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Η ασφάλεια είναι ένας συνδυασμός μιας καλής εκπαίδευσης και καλού εξοπλισμού που ταιριάζει στο επίπεδο ικανότητας του πιλότου. Στενή συνεργασία σχολών , συλλόγων και κατασκευαστών έχει επιφέρει ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Μάλλον για αυτό το λόγο το αλεξίπτωτο πλαγιάς έχει γίνει σήμερα το πιο δημοφιλή αεράθλημα.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από στατιστική έρευνα που έγινε στη Γερμανία μέσω της επιτροπής αλεξιπτώτου πλαγιάς της γερμανικής αεραθλητικής ομοσπονδίας.
Στην Ελλάδα ακόμα τα στατιστικά αποτελέσματα δεν είναι ακριβείς λόγω του μικρότερου χρονικού διαστήματος που εξασκείται το άθλημα στη χώρα μας. Παρόλα αυτά όμως φαίνεται ότι το επίπεδο ασφάλειας είναι ακόμα υψηλότερο, πιθανών λόγω του μικρότερου ρίσκου που είναι διατεθειμένος να πάρει ο Έλληνας.
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα στην πόλη μας ανθρώπων που απολαμβάνουν το άθλημα με ασφάλεια πάνω από 15 χρόνια. Όσο συνειδητοποιημένος και υπεύθυνος είναι ο πιλότος τόσο μικρότερες είναι οι πιθανότητες να έχει κάποιο ατύχημα.
Ο Leonardo da Vinci έχει πει, χωρίς να έχει πετάξει ποτέ του, ότι: « όποιος πετάξει μια φορά, θα περπατάει στο έδαφος με τα μάτια στραμμένα στον ουρανό όπου θα θέλει να ξαναγυρίσει»
Σήμερα έχουμε την δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε το όνειρο της πτήσης με ασφάλεια μεγαλύτερη από αυτή άλλων καθημερινών μας δραστηριοτήτων.
Κάθε αεράθλημα από μόνο του εγκυμονεί κινδύνους. Το αλεξίπτωτο πλαγιάς σε σύγκριση με άλλα αεραθλήματα έχει το χαμηλότερο ποσοστό ατυχημάτων (0,035%), που μετράται με τον αριθμό των κατόχων αδειών σε σχέση με τα θανατηφόρα ατυχήματα. (ελεύθερη πτώση 0,05%, αιωροπταιρισμός 0,06%, υπερελαφρών 0,07%, μηχανοκίνητα 0,10%).
Η χρήση της μοτοσικλέτας είναι στατιστικά πολύ πιο επικίνδυνη. Η σύγκριση των στατιστικών ατυχημάτων για τη Γερμανία αποδεικνύει τρεις με τέσσερις φορές μεγαλύτερο κίνδυνο σε ένα θανατηφόρο ατύχημα με τη μοτοσικλέτα. Το 2004 δεν υπήρξε, για παράδειγμα στη Γερμανία θανατηφόρο ατύχημα με αλεξίπτωτο πλαγιάς. Κατά μέσο όρο τα τελευταία χρόνια σημειώθηκαν στη Γερμανία περίπου 80-100 ατυχήματα με αλεξίπτωτο πλαγιάς και με αιωρόπτερο που αφορούν τραυματισμούς και με θανατηφόρα ατυχήματα 1-2.
Σε πολύ λίγα αθλήματα ωστόσο είναι απαραίτητη τόσο πολύ η προσωπική ευθύνη, όσο απαιτείται στο αλεξίπτωτο πλαγιάς και στον αιωροπταιρισμό. Ακριβώς επειδή το να μάθει κανείς να πετάει με το αλεξίπτωτο πλαγιάς είναι τόσο εύκολο και πρακτικό για όλους, η σύνεση και η συνειδητοποίηση του κινδύνου είναι βασικές προϋποθέσεις για την ασφαλή άσκηση του αθλήματος. Απερισκεψία και υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων μας , μπορεί γρήγορα να μας οδηγήσουν σε κρίσιμες καταστάσεις. Ιδιαίτερα σημαντική είναι και μια αξιόπιστη εκτίμηση των καιρικών συνθηκών.(ΑΣ ΤΟ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΑΥΤΟ) Αλεξίπτωτα πλαγιάς και αιωρόπτερα δεν είναι σχεδιασμένα να πετούνε σε άστατες καιρικές συνθήκες. Τα πιο σοβαρά ατυχήματα και τα πιο πολλά (87%) στα οποία εμπλέκονται αιωρόπτερα και αλεξίπτωτα πλαγιάς έχουν τα αίτιά τους σε λανθασμένη εκτίμηση του καιρού από τον πιλότο.
Οι πτητικές συσκευές από μόνες τους είναι εξαιρετικά ασφαλείς. Στους αμύητους η κατασκευή ενός αλεξιπτώτου πλαγιάς με τις λεπτές αρτάνες και το λεπτό πανί φαίνεται ριψοκίνδυνη και ασταθής. Το αντίθετο όμως συμβαίνει. Στους ελέγχους πλοϊμότητας της DHV, όλα τα συστατικά ενός αλεξιπτώτου πλαγιάς πρέπει να αντέξουν τουλάχιστον οκτώ φορές το κανονικό φορτίο σε σχέση με την πτήση σε ηρεμία. Υπάρχει τριπλάσιο όριο ασφάλειας σε σύγκριση με τη μέγιστη επιβάρυνση που μπορεί να παρουσιαστεί σε ακραίες καταστάσεις μιας φυσιολογικής πτήσης. Αυτό είναι κάτι περισσότερο από το συνηθισμένο διπλό αποθεματικό φορτίο. Τα ατυχήματα που προκαλούνται από αστοχία υλικού, κατά συνέπεια, είναι σχεδόν άγνωστα.
Από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 η ανάπτυξη των αλεξιπτώτων πλαγιάς προσανατολίστηκε στην αναγκαιότητα ασφάλειας των πιλότων. Το ίδιο ισχύει και για τα εφεδρικά αλεξίπτωτα και τις ζώνες. Οι αυστηροί έλεγχοι πλοϊμότητας που εφαρμόζονται σε ολόκληρο τον εξοπλισμό οδήγησαν στο να είναι σήμερα το αλεξίπτωτο πλαγίας το ασφαλέστερο αεράθλημα. Η συμπεριφορά πτήσης ενός αλεξιπτώτου κατηγορίας 1 ή 1-2 είναι σήμερα ασφαλή, σταθερή και συγχωρεί λάθη πιλότου. Τα ατυχήματα που οφείλονται σε λάθη πιλότου ή σε ακραίες συνθήκες πτήσης ή σε έντονη ανατάραξη, έχουν μειωθεί σημαντικά. Δοκιμασμένα συστήματα προστασίας πλάτης οδήγησαν σε σημαντική μείωση – παλιά ήταν πολύ συχνοί – των τραυματισμών της σπονδυλικής στήλης. Σύγχρονα εφεδρικά αλεξίπτωτα, (εξοπλισμός υποχρεωτικός σε όλες τις πτήσεις)εξασφαλίζουν συνήθως την χωρίς τραυματισμό προσγείωση μετά την χρήση τους σε μια ακραία κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Η ασφάλεια είναι ένας συνδυασμός μιας καλής εκπαίδευσης και καλού εξοπλισμού που ταιριάζει στο επίπεδο ικανότητας του πιλότου. Στενή συνεργασία σχολών , συλλόγων και κατασκευαστών έχει επιφέρει ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Μάλλον για αυτό το λόγο το αλεξίπτωτο πλαγιάς έχει γίνει σήμερα το πιο δημοφιλή αεράθλημα.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από στατιστική έρευνα που έγινε στη Γερμανία μέσω της επιτροπής αλεξιπτώτου πλαγιάς της γερμανικής αεραθλητικής ομοσπονδίας.
Στην Ελλάδα ακόμα τα στατιστικά αποτελέσματα δεν είναι ακριβείς λόγω του μικρότερου χρονικού διαστήματος που εξασκείται το άθλημα στη χώρα μας. Παρόλα αυτά όμως φαίνεται ότι το επίπεδο ασφάλειας είναι ακόμα υψηλότερο, πιθανών λόγω του μικρότερου ρίσκου που είναι διατεθειμένος να πάρει ο Έλληνας.
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα στην πόλη μας ανθρώπων που απολαμβάνουν το άθλημα με ασφάλεια πάνω από 15 χρόνια. Όσο συνειδητοποιημένος και υπεύθυνος είναι ο πιλότος τόσο μικρότερες είναι οι πιθανότητες να έχει κάποιο ατύχημα.
Ο Leonardo da Vinci έχει πει, χωρίς να έχει πετάξει ποτέ του, ότι: « όποιος πετάξει μια φορά, θα περπατάει στο έδαφος με τα μάτια στραμμένα στον ουρανό όπου θα θέλει να ξαναγυρίσει»
Σήμερα έχουμε την δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε το όνειρο της πτήσης με ασφάλεια μεγαλύτερη από αυτή άλλων καθημερινών μας δραστηριοτήτων.
η απογειωση ειναι προαιρετικη!
η προσγειωση ειναι παντα υποχρεωτικη!
η προσγειωση ειναι παντα υποχρεωτικη!
-
petros vlahos - Friend
- Δημοσ.: 477
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 08, 2011 7:25 am
- Τοποθεσία: Malia Crete
Re: ΕΠΙΚΥΝΔΙΝΟΤΗΤΑ
Πολύ καλό Πέτρο, Μπράβο!!
-
aris - Friend
- Δημοσ.: 645
- Εγγραφή: Τρί Οκτ 24, 2006 9:55 pm
- Τοποθεσία: Λουτράκι
2 Δημοσιεύσεις
• Σελίδα 1 από 1
- Νέες δημοσιεύσεις
- Αναπάντητες δημοσιεύσεις
- Μέλη σε σύνδεση