προς τον Αρη..
8 Δημοσιεύσεις
• Σελίδα 1 από 1
προς τον Αρη..
η πολινι σου απαντησε για το θεμα που ειχες με ενα μηχανακι?
τι ηταν? ετσι απο ενδιαφερον και μονο να ξερουμε!!
και αν (την γνωμη σου θελω) αυτο που εκανα στην γκαζιερα μου στεκει?
τι ηταν? ετσι απο ενδιαφερον και μονο να ξερουμε!!
και αν (την γνωμη σου θελω) αυτο που εκανα στην γκαζιερα μου στεκει?
η απογειωση ειναι προαιρετικη!
η προσγειωση ειναι παντα υποχρεωτικη!
η προσγειωση ειναι παντα υποχρεωτικη!
-
petros vlahos - Friend
- Δημοσ.: 477
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 08, 2011 7:25 am
- Τοποθεσία: Malia Crete
Re: προς τον Αρη..
Η polini απαντά αμέσως ως συνήθως αλλά η απάντηση της ήταν σαν τους χρησμούς της Πυθίας. Αν δεν είναι αυτό θα είναι το άλλο και αν δεν είναι το άλλο μπορεί να είναι το τρίτο που πιθανών εξαρτάτε από το πρώτο κλπ κλπ.
Δεν είχα την δυνατότητα να ασχοληθώ με το συγκεκριμένο μοτέρ αφού προς το παρών κάνει καλοκαιρινές διακοπές με τον ιδιοκτήτη του.
Αμέσως μετά τις διακοπές θα μπει στον πάγκο του Προκρούστη και θα σε ενημερώσω.
Η πατέντα στο σβηστήρι θα ήταν λειτουργική αν το μπουτόν ήταν επάνω στον κινητήρα, δηλ δίχως έξτρα καλώδιο ή με ρελέ επάνω στον κινητήρα αλλά αυτό προϋποθέτει μπαταρία.
Γενικότερα πρόβλημα από το σβηστήρι μπορεί να δημιουργηθεί σε ελάχιστα είδη πηνίων και μόνο αν το σβήνεις επανειλημμένως όταν έχει πολλές στροφές.
Ξέρεις καλά ότι δεν συνιστώ κανενός είδους πατέντα πάνω στο παραμοτέρ και ειδικά στην Γκαζιέρα για δύο-τρεις λόγους.
Πρώτον ο αναγνωρισμένος κατασκευαστής δεν είναι άσχετος για να το έχει κατασκευάσει έτσι.
Δεύτερον, το παραμοτέρ είναι ένα αλληλοεξαρτώμενο σύνολο και όχι μια γκαζιέρα, ένας κινητήρας, ένα δίχτυ, ένα πλαίσιο κλπ.
Τρίτον όταν αρχίζεις τις πατέντες κινδυνεύεις άμεσα με ατύχημα γιατί δεν γνωρίζεις τι αλληλεπίδραση θα έχει στο σύνολο του παραμοτερ και παράλληλα μειώνεις την αξία μεταπώλησης του παραμοτέρ (κανένας δεν αγοράζει παραμοτερ με πατέντες).
Διάβασα πχ από τον αγαπητό φίλο Πάνο να προσπαθεί να ταιριάξει την τρίφυλλη προπέλα ρυθμίζοντας το καρμπυρατέρ. Δυστυχώς δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Το καρμπυρατέρ δεν ρυθμίζει τους ίππους παρά ΜΟΝΟ την καύση. Αν φτωχύνεις το μίγμα πολύ, μπορεί να σου δώσει μισό ίππο αλλά κινδυνεύει στο πρώτο μισάωρο να κολλήσει.
Η προπέλα έχει να κάνει ΜΟΝΟ με τον μειωτήρα και την καμπύλη της ροπής του κάθε κινητήρα. Συνεπώς ο κάθε κινητήρας έχει αποκλειστικά την δική του προπέλα για να αποδίδει στο έπακρο, διαφορετικά ή θα δουλεύει κωλωμένος ή θα σκάει από υπερστροφία. Στην πρώτη περίπτωση χάνεις την άμεση ανταπόκριση και αρκετή ώση αλλά κερδίζεις σε κατανάλωση δίχως να καταστρέφετε ο κινητήρας και στη δεύτερη κερδίζεις σε ανταπόκριση αλλά χάνεις σε ώση και καταστρέφεις τον κινητήρα.
Σε κάποια φάση θα ανοίξουμε ένα τέτοιο θέμα για να λυθούν διάφορες παρανοήσεις και τυχών απορίες.
Προς το παρόν καλό είναι να έχουμε στο μυαλό μας ότι το παραμοτέρ είναι ένα αδιάσπαστο αλληλοεξαρτώμενο σύνολο που δεν επιδέχεται αλλοιώσεις .
Σαν κατασκευαστής συνιστώ πάντα σε όλους να βγάζουν μια φωτογραφία πριν επισκευάσουν ή αντικαταστήσουν μικροπράγματα πάνω στο παραμοτερ ωστε να επιβεβαιώσουν κατά την εργασία και μετά από αυτήν ότι όλα έγιναν ΑΚΡΙΒΩΣ όπως ήταν αρχικά.
Δεν είχα την δυνατότητα να ασχοληθώ με το συγκεκριμένο μοτέρ αφού προς το παρών κάνει καλοκαιρινές διακοπές με τον ιδιοκτήτη του.
Αμέσως μετά τις διακοπές θα μπει στον πάγκο του Προκρούστη και θα σε ενημερώσω.
Η πατέντα στο σβηστήρι θα ήταν λειτουργική αν το μπουτόν ήταν επάνω στον κινητήρα, δηλ δίχως έξτρα καλώδιο ή με ρελέ επάνω στον κινητήρα αλλά αυτό προϋποθέτει μπαταρία.
Γενικότερα πρόβλημα από το σβηστήρι μπορεί να δημιουργηθεί σε ελάχιστα είδη πηνίων και μόνο αν το σβήνεις επανειλημμένως όταν έχει πολλές στροφές.
Ξέρεις καλά ότι δεν συνιστώ κανενός είδους πατέντα πάνω στο παραμοτέρ και ειδικά στην Γκαζιέρα για δύο-τρεις λόγους.
Πρώτον ο αναγνωρισμένος κατασκευαστής δεν είναι άσχετος για να το έχει κατασκευάσει έτσι.
Δεύτερον, το παραμοτέρ είναι ένα αλληλοεξαρτώμενο σύνολο και όχι μια γκαζιέρα, ένας κινητήρας, ένα δίχτυ, ένα πλαίσιο κλπ.
Τρίτον όταν αρχίζεις τις πατέντες κινδυνεύεις άμεσα με ατύχημα γιατί δεν γνωρίζεις τι αλληλεπίδραση θα έχει στο σύνολο του παραμοτερ και παράλληλα μειώνεις την αξία μεταπώλησης του παραμοτέρ (κανένας δεν αγοράζει παραμοτερ με πατέντες).
Διάβασα πχ από τον αγαπητό φίλο Πάνο να προσπαθεί να ταιριάξει την τρίφυλλη προπέλα ρυθμίζοντας το καρμπυρατέρ. Δυστυχώς δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Το καρμπυρατέρ δεν ρυθμίζει τους ίππους παρά ΜΟΝΟ την καύση. Αν φτωχύνεις το μίγμα πολύ, μπορεί να σου δώσει μισό ίππο αλλά κινδυνεύει στο πρώτο μισάωρο να κολλήσει.
Η προπέλα έχει να κάνει ΜΟΝΟ με τον μειωτήρα και την καμπύλη της ροπής του κάθε κινητήρα. Συνεπώς ο κάθε κινητήρας έχει αποκλειστικά την δική του προπέλα για να αποδίδει στο έπακρο, διαφορετικά ή θα δουλεύει κωλωμένος ή θα σκάει από υπερστροφία. Στην πρώτη περίπτωση χάνεις την άμεση ανταπόκριση και αρκετή ώση αλλά κερδίζεις σε κατανάλωση δίχως να καταστρέφετε ο κινητήρας και στη δεύτερη κερδίζεις σε ανταπόκριση αλλά χάνεις σε ώση και καταστρέφεις τον κινητήρα.
Σε κάποια φάση θα ανοίξουμε ένα τέτοιο θέμα για να λυθούν διάφορες παρανοήσεις και τυχών απορίες.
Προς το παρόν καλό είναι να έχουμε στο μυαλό μας ότι το παραμοτέρ είναι ένα αδιάσπαστο αλληλοεξαρτώμενο σύνολο που δεν επιδέχεται αλλοιώσεις .
Σαν κατασκευαστής συνιστώ πάντα σε όλους να βγάζουν μια φωτογραφία πριν επισκευάσουν ή αντικαταστήσουν μικροπράγματα πάνω στο παραμοτερ ωστε να επιβεβαιώσουν κατά την εργασία και μετά από αυτήν ότι όλα έγιναν ΑΚΡΙΒΩΣ όπως ήταν αρχικά.
-
aris - Friend
- Δημοσ.: 645
- Εγγραφή: Τρί Οκτ 24, 2006 9:55 pm
- Τοποθεσία: Λουτράκι
Re: προς τον Αρη..
thanks Aris...
η απογειωση ειναι προαιρετικη!
η προσγειωση ειναι παντα υποχρεωτικη!
η προσγειωση ειναι παντα υποχρεωτικη!
-
petros vlahos - Friend
- Δημοσ.: 477
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 08, 2011 7:25 am
- Τοποθεσία: Malia Crete
Re: προς τον Αρη..
Πολύ σωστά τα λέει ο Αρης!
Καλιά να φοβάσαι μη σκοτωθείς...
παρά να φοβάσαι να ζήσεις!!
παρά να φοβάσαι να ζήσεις!!
- BARBATUS
- Friend
- Δημοσ.: 411
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 04, 2012 1:23 pm
- Τοποθεσία: Κρήτη
Re: προς τον Αρη..
Να πω για μενα, με την τριφυλη ελικα --μαμισια--ιδιες ρυθμισεις εργοστασιακες το w37 στην 3λη αργη να γεμιση το γκαζι και μετα δινη δυναμη ομως μαξιμουμ 5900-6300 στροφες,αμεσως βαζω την 2λη, αποκριση αμεσα και στροφες 7600-8100,τωρα καταναλωση περιπου στο, λιτρο πιο οικονομικο και λιγοτερο θορυβο η 3λη.αλλα λυπαμε την 3λη και καρμπον και πετω πιο συχνα την 2λη.τωρα για την φωτο τη σχεση εχει η καρεκλα με το μοτερ? τη θελη να πει ο πιλοτος?
-
panos hatzikallinikidhs - Friend
- Δημοσ.: 1044
- Εγγραφή: Τετ Σεπ 23, 2009 7:55 am
- Τοποθεσία: THESSALONIKI
Re: προς τον Αρη..
PANOS HATZIKALLINIKIDHS έγραψε:Να πω για μενα, με την τριφυλη ελικα --μαμισια--ιδιες ρυθμισεις εργοστασιακες το w37 στην 3λη αργη να γεμιση το γκαζι και μετα δινη δυναμη ομως μαξιμουμ 5900-6300 στροφες,αμεσως βαζω την 2λη, αποκριση αμεσα και στροφες 7600-8100,τωρα καταναλωση περιπου στο, λιτρο πιο οικονομικο και λιγοτερο θορυβο η 3λη.αλλα λυπαμε την 3λη και καρμπον και πετω πιο συχνα την 2λη.τωρα για την φωτο τη σχεση εχει η καρεκλα με το μοτερ? τη θελη να πει ο πιλοτος?
Αποδιδόμενη Ισχύς (σε HP) = ροπή * στροφές / Κ
Οπου: Κ = 1.008.400 (αν χρησιμοποιούμε oz, in, min) ή K= 7.600 (αν χρησιμοποιούμε Kp, m, sec)
Η καμπύλη της ισχύος
Σε ένα σύστημα αξόνων Αποδιδόμενης Ισχύος/Στροφών (BHP/RPM) σημειώνονται τα αποτελέσματα των υπολογισμών βάσει του τύπου που δώσαμε παραπάνω, για να εμφανιστεί η καμπύλη της ισχύος.
Στην αρχή η Α.Ι. είναι αυξανόμενη και η καμπύλη έχει ανοδική πορεία. Παρ' όλο που η ροπή έχει μία μικρή πτώση, τα γινόμενά της με τις στροφές είνα αυξανόμενα.
Σε κάποιο σημείο όμως η πτώση της ροπής είναι μεγαλύτερη αναχαιτίζοντας την άνοδο και στην συνέχεια υπάρχει σαφής μείωση και των δύο.
Η καμπύλη ανέρχεται έως ένα μέγιστο πέρα από το οποίο κατέρχεται. Το μέγιστο αυτό μας δείχνει την μεγίστη Α.Ι. (στην τυπική καμπύλη του παραδείγματος .35 hp), και τις στροφές στις οποίες την αποδίδει (12.900).
Από τι άλλο επηρεάζονται οι δύο καμπύλες;
Η καμπύλη εξαρτάται από: •τις παραμέτρους ατμοσφαιρική πίεση, σχετική υγρασία, θερμοκρασία.
•το καύσιμο και την κατανάλωσή του.
•το είδος του σιγαστήρα, ή την μη ύπαρξη σιγαστήρα.
•την ποιότητα του ελεγχόμενου κινητήρα
Ισχυρότερο καύσιμο παράγει μεγαλύτερες πιέσεις και συνεπώς μεγαλύτερη ροπή στροφάλου.
Το είδος του καρμπυρατέρ, όπως και η μεγαλύτερη διατομή του (και η πιθανή βοήθεια από πίεση ή αντλία), επιτρέπει ως ένα βαθμό την είσοδο και την καύση μεγαλύτερης ποσότητας μίγματος αέρος καυσίμου.
Ολοι οι σιγαστήρες δεν είναι ίδιοι, ιδίως όταν οι συντονιζόμενοι (πίπες) πρέπει να ρυθμιστούν για να συντονιστούν με την συχνότητα λειτουργίας, το καύσιμο τις ατμοσφαιρικές συνθήκες κ.λ.π. Πολλοί δοκιμαστές, δίνουν δύο καμπύλες ροπής και ισχύος, μία με τον σιγαστήρα του κατασκευαστή και μία χωρίς αυτόν.
Οπως είναι φυσικό, οι μετρήσεις των εργοστασίων γίνονται σε ένα κινητήρα πολύ προσεγμένο (BLUEPRINT). Πιο αντιπροσωπευτικά είναι τα τεστ των περιοδικών γιατί γίνονται χωρίς συμφέρον σε κομμάτια παραγωγής από τους ίδιους ανθρώπους στις ίδιες συνθήκες.
Αρα όταν συγκρίνουμε τις καμπύλες ροπής/ισχύος διαφόρων κινητήρων, θα πρέπει να παίρνουμε όλα αυτά υπ' όψη.
Μπορώ να διαγνώσω την ισχύ του κινητήρα μου χωρίς δυναμόμετρο;
Αυτό γίνεται αν έχουμε στη διάθεσή μας μία σειρά από γνωστά φορτία. Ο καθηγητής P.Demuth, έφτιαξε καμπύλες ισχύος για κοινές έλικες, που μπορεί να βρεί ο κάθε αερομοντελιστής.
Παράδειγμα: αν ο κινητήρας γυρίζει την συγκεκριμένη έλικα super-nylon 10Χ6 στις 10.000 σαλ αποδίδει εκείνη την στιγμή 0,3 kW αν την γυρίζει στις 11.000 σαλ 0,4 kW κ.ο.κ. Αλλάζοντας έλικες/φορτία μπορούμε να αποτυπώσουμε απ' ευθείας την καμπύλη ισχύος χωρίς να μετρήσουμε ενδιάμεσα την ροπή.
Σε ποιές στροφές πρέπει να λειτουργεί ο κινητήρας;
Εστω οι καμπύλες ροπής και ισχύος μίας 25άρας. Αν σημειώσουμε επάνω στα σημεία της καμπύλης ισχύος τις έλικες με τις οποίες επιτεύχθηκαν, βλέπουμε ότι σε στατική λειτουργία η 8Χ4 τον βοηθάει να εργαστεί σε μία περιοχή στροφών που αντιστοιχούν στην μέγιστη ισχύ.
Γνωρίζοντας ότι στην πτήση αυξάνονται οι στροφές, επειδή μειώνονται οι αντιστάσεις της έλικας, θα κρίναμε ότι μία 9Χ4 θα λειτουργεί στην πτήση στην ίδια αποδοτική περιοχή στροφών που λειτουργεί με την 8Χ4 εν στάσει.
Η αποστολή της έλικας όμως, δεν είναι να φορτίζει τον στρόφαλο, αλλά να έλκει το αεροπλάνο. Γι' αυτό στην πράξη θα δοκιμάσουμε κι' άλλα από τα αμέσως μεγαλύτερα μεγέθη έλικας, όπως την 8Χ6, την 8.5Χ6, την 9Χ5 κ.λ.π. ψάχνοντας για τον αποδοτικότερο συμβιβασμό ισχύος και έλξης ανάλογα με της ανάγκες της πτήσης.
Φυσικά αποκλείεται να επιλέξουμε την 7Χ4 αφού στην περιοχή πέρα του μέγιστου Α.Ι. και η ισχύς και ο βαθμός απόδοσης της μικρότερης έλικας θα είναι μικρότερα.
Αυτός είναι ο λόγος που οι κινητήρες δεν γυρίζουν τις στροφές που δείχνουν τα φυλλάδιά τους. Αυτά τα νούμερα είναι μόνο για τη διαβάθμιση της ισχύος του κινητήρα.
Με εξαίρεση πάντα τους κινητήρες των αγωνιστικών κατηγοριών όπως F2A, F1C F3D, κ.λ.π. οι υπόλοιποι κινητήρες φορτίζονται με μεγαλύτερη έλικα για να λειτουργούν κάπου μεταξύ της μέγιστης ροπής και της μέγιστης ισχύος, αποσκοπώντας στην επίτευξη της μεγαλύτερης έλξης.
Όπως βλέπεις στο σχέδιο ο συγκεκριμένος κινητήρας παράγει τους 35 ίππους από τις 12000 - 13000 Σαλ.
Αν η προπέλα δεν τον αφήνει να ανεβάσει πάνω από 10000 στροφές τότε δεν έχει 35 ίππους αλλά 30. Αν τον σταματα στις 8000σαλ αποδήδει 25 ίππους.
Μπορείς να βρεις την καμπύλη του δικού σου παραμοτορ από την αντιπροσωπία και ανάλογα με τις στροφές θα γνωρίζεις κατά πόσο η προπέλα σου αποδίδει σε αυτό το μοτέρ,
πάντως έχε υπόψη ότι ακόμα και οι μαμισιες προπέλες πολλές φορές δεν αποδίδουν στο έπακρο .Δηλ δεν πέφτουν σωστά στην καμπύλη απόδοσης του παραμοτορ.
Ερασιτεχνικά και με καλή προσέγγιση μπορείς να το δεις από το στροφόμετρο, δηλ αν πιάνει τις στροφές που λέει ο κατασκευαστής είσαι στο πλησιέστερο σημείο απόδοσης, Εκτός αν η προπέλα ειναι κουπί και σε μπερδευει.
Επαγγελματικά για να ταιριάξεις προπέλα με απόλυτη ακρίβεια χρειάζεται
α) στροφόμετρο , β)δυναμόμετρο, γ)Ροπομετρο, δ)kwομετρο ε)Φωτόμετρο και φυσικά τον πινακα καμπύλης του κατασκευστή για να μπορείς να συνκρίνεις τα αποτελέσματα.
ΥΓ. Τωρα για την καρέκλα μαλον ενοεί οτι ειναι όμοια πράγματα
Τελευταία επεξεργασία από aris και Παρ Ιούλ 12, 2013 8:05 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
-
aris - Friend
- Δημοσ.: 645
- Εγγραφή: Τρί Οκτ 24, 2006 9:55 pm
- Τοποθεσία: Λουτράκι
Re: προς τον Αρη..
Για μενα Αρη εδωσες "ρεστα" το αναλυσες πολυ καλα ,κι εγω στην δουλεια μου αυτα που κανω οι αλλοι απλα τα βλεπουν δεν "γνωριζουν", ετσι κι εγω σε αυτα ,ωραιος,τωρα για το καθισμα εγω νομιζω οτι θελη υμαντες για ΔΙΠΛΟ και πεταξε
-
panos hatzikallinikidhs - Friend
- Δημοσ.: 1044
- Εγγραφή: Τετ Σεπ 23, 2009 7:55 am
- Τοποθεσία: THESSALONIKI
Re: προς τον Αρη..
thanks αρη!
-
jollyroger - Friend
- Δημοσ.: 318
- Εγγραφή: Τετ Ιούλ 28, 2010 6:43 pm
8 Δημοσιεύσεις
• Σελίδα 1 από 1
- Νέες δημοσιεύσεις
- Αναπάντητες δημοσιεύσεις
- Μέλη σε σύνδεση